Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: TAP
Kabinklass: Business
Avreseort: AMS
Destination: GRU / FOR (open jaw)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 95.000p + 1st Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 2.947kr ink. ändringsavgift
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): juni 2027
Bokad: augusti 2026
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares sök
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0 (2 samtal för tur och retur)
AMS-LIS - TAP - A320neo - Business
LIS-GRU - TAP - A330neo - Business
FOR-LIS - TAP - A330-200 - Business
LIS-FOR - TAP - A320neo - Business
TAP flyg till Brasilien dök upp på SAS partner sökningen under juli. Men man fick alltid felmeddelande när man försökte att boka de online. Jag provade att ringa och då fick jag en väldigt kompetent agent som nämnde att hon behövde “söka på ett annat system, för TAP får man inte träff på Skyteam sökningen”. Då fick jag min utresa precis som jag såg online, man kunde bara hitta från AMS, fanns inget ARN-LIS…
Insåg efter det att när man har TAP på bokningen, det är bara TAP eller SAS som kan ha lägga på bokningen och då blev det att lägga retur med TAP också. Jag behövde inte vänta på AF flyg att släppas på mitt retur datumet.
Sedan det skulle vara open-jaw i Brasilien, retur resan blev också till AMS. Hoppas att feeder flight med SAS blir möjligt att lägga utan problem. Just nu hittar jag bara feeder till hemresa, så inget jag kan lägga nu, behöver hela vägen ARN-AMS-ARN för att inte hamna i double-open-jaw…
Efter bokningen blev klar, konstaterade jag att på online sökningen visas TAP flyg med fel poäng summan, 108k istället för 114k för enkel business, så antar att det är därför man inte lyckas att boka online.