JacobGBG
Medlem
Nej, då är det en ST bonusresa, ej en sas bonusresa.Hej, om jag bokar SAS Bonusresa går det att lägga till inrikes connection i USA som bonusresa?
Nej, då är det en ST bonusresa, ej en sas bonusresa.Hej, om jag bokar SAS Bonusresa går det att lägga till inrikes connection i USA som bonusresa?
Hej, letar resa SAN-CPH och hittar SAN-LAX (Delta) och LAX-CPH (Virgin+SAS) på separata sökningar. Går det att få dessa resor på samma biljett? Ringer jag in för att boka båda eller bokar jag ena online (LAX-CPH) och lägger till matarflyget via telefon?
Påverkar inte poängkostnad eller vouchers. Medför ombokningsavgift på 150 kr/person. Skatter och avgifter räknas om och kan antingen stiga eller sjunka. Men just när det gäller LHR brukar det bli billigare att göra connection där än att starta/avsluta resan där, framförallt i premiumkabiner.Stämmer med Virgin. Kostar det extra att lägga till LHR-CPH eller läggs det på samma bokning (2-4-1)?
Varför är det bättre att lägga till benet LHR-CPH i efterhand via telefon jmf med SAN-LAX? Får upp routing via SEA när jag söker SAN-LHREftersom du skriver Virgin+SAS antar jag det är LAX-LHR med Virgin? Prova isåfall söka SAN-LHR och om den går att boka, gör det, och ring sedan in och lägg till LHR-CPH.
Söker jag SAN-LHR så får jag upp routing via SEA istället för LAX. Är det ändå bättre att lägga till benet från London i efterhand än att lägga till SAN-LAX? Bokar bonusbiljetter i ekonomi.Påverkar inte poängkostnad eller vouchers. Medför ombokningsavgift på 150 kr/person. Skatter och avgifter räknas om och kan antingen stiga eller sjunka. Men just när det gäller LHR brukar det bli billigare att göra connection där än att starta/avsluta resan där, framförallt i premiumkabiner.
Varför är det bättre att lägga till benet LHR-CPH i efterhand via telefon jmf med SAN-LAX? Får upp routing via SEA när jag söker SAN-LHR
Söker jag SAN-LHR så får jag upp routing via SEA istället för LAX. Är det ändå bättre att lägga till benet från London i efterhand än att lägga till SAN-LAX? Bokar bonusbiljetter i ekonomi.
Om jag ringer in för att boka hela resan -slipper jag de extra 150kr/person då?
Gäller endast bonusresor med SAS där detta infördes för mellan 1-2 år sedan. Inte SkyTeam awards som diskussionen ovan handlade om.ombokningsavgift är 750 p/p på long haul numera. 250 intra europa.
![]()
Boka om eller ändra din biljett
Allt du behöver veta om du reser med SAS och måste boka om, ändra en biljett eller ändra namnet på biljetten »www.sas.se