Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Funderar, gräver djupt...planerar resa till Santiago Chile från GOT, 2 for 1. Ser att Delta kör från Atlanta. Men givetvis ingen bonusresa uppe med Delta hos SAS. Däremot går det ta sig till Atlanta med SAS Bonus. Någon därute som vet om SAS kan sy ihop en komplett resa med SAS Bonus till Atlanta och vidare med Delta till Santiago, eller får jag helt enkelt lösa två separata biljetter?

Funderar, gräver djupt...planerar resa till Santiago Chile från GOT, 2 for 1. Ser att Delta kör från Atlanta. Men givetvis ingen bonusresa uppe med Delta hos SAS. Däremot går det ta sig till Atlanta med SAS Bonus. Någon därute som vet om SAS kan sy ihop en komplett resa med SAS Bonus till Atlanta och vidare med Delta till Santiago, eller får jag helt enkelt lösa två separata biljetter?
Finns det awards på ATL-SCL så ska det gå, annars inte.
Det var inte direkt så det svämmade över av Awards med United till Sydamerika heller på Star Alliance tiden.

Tittar på Brasilien och på Argentina. Men gällande tillgänglighet? Är det nu i "början" som det kommer vara såhär generellt eller kommer det att bli bättre framöver mån tro? Spontana känslan är ju att det blivit sämre nu och att det inte är lika värt att hålla på med Eurobonus.?!
Ingen här vet allt är gissningar bara.
Allt handlar om att lära sig nya systemet, med Star Alliance hade vi 15 års erfarenhet, med skyteam enbart 3 månader så det är väldigt svårt att säga något över huvud taget.

Känner du inte att det är värt poängen så är det ju bara sluta och köpa biljetterna istället. För vissa kanske det är en bättre deal än att köra poäng spelet.

Det var inte direkt så det svämmade över av Awards med United till Sydamerika heller på Star Alliance tiden.
Det var mycket större utbud med Star Alliance till Sydamerika jämfört med idag. Vi åker över jul och nyår hela familjen till Chile och Brasilien i business med en Star Alliance bonusresa (bokad i januari). Resan är för 4 personer och jag kunde välja nästan vilka länder som helst i Sydamerika och exakt vilka dagar vi ville åka, även fast det är jul och nyår.

För ett år sedan åkte vi två personer i business till Galapagos och den resan tog under en timme att snickra ihop, det var vidöppet i princip varenda dag.

Det är helt klart ett sämre utbud med Sky Team. Den stora frågan är om den dåliga tillgängligheten är tillfällig eller här för att stanna.

Det var mycket större utbud med Star Alliance till Sydamerika jämfört med idag. Vi åker över jul och nyår hela familjen till Chile och Brasilien i business med en Star Alliance bonusresa (bokad i januari). Resan är för 4 personer och jag kunde välja nästan vilka länder som helst i Sydamerika och exakt vilka dagar vi ville åka, även fast det är jul och nyår.

För ett år sedan åkte vi två personer i business till Galapagos och den resan tog under en timme att snickra ihop, det var vidöppet i princip varenda dag.

Det är helt klart ett sämre utbud med Sky Team. Den stora frågan är om den dåliga tillgängligheten är tillfällig eller här för att stanna.
Är det med United från USA ni kunde boka i Business? Eller direkt från Europa till Sydamerika. Det jag svarade på var hur det var för United och inget annat då jämförelsen gjordes mot Delta.

Den trenden jag noterat är att med skyteam finns det mer platser ett halvår framåt jämfört med 330 dagar framåt.

Med Star Alliance hade vi ju "Wien tricket" som vi lärde oss, utan det var utbudet med Lufthansa väldigt begränsat.

TAP har haft bra tillgång och även Avianca och Turkish långt i förväg, där är det betydligt sämre nu.

I Sydamerika är det en stor försämring på awardfronten ja eftersom att Avianca försvann, som hade gott om bonusplatser överallt jämt, och nu finns det inget Skyteambolag som ersätter AV. Alternativen är att boka med UX/KLM/AF till tex GRU och sedan köpa biljett vidare med tex GOL eller LATAM. Aerolinas Argentina funkar till viss del om man ska till Argentina, Uruguay eller Chile.

• Gilla
Reactions: Gus
När man söker exempevis ARN-BKK är resor med Vietnam Airlines dubbelt så dyra som andra bolag enligt eurobonus-hemsidan. Bugg eller stämmer det?

Toppen