Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

erc

Medlem
Försöker bokad en EB-partneraward från IAD (eller DCA, möjligen BWI) till någon flygplats i Montana men har svårigheter att hitta lämpliga segment. Hur går man tillväga för at boka en multicity/openjaw-resa? Någon som lyckats? Antar att det behöver göras över telefon?

MartinH

Medlem
Om man endast hittar business ena sträckan med Skyteam, går det då att ändra ekonomisträckan i efterhand om biljetter i Business släpps?
Jag har en enkelresa, bokad online i business, ringde in och la till feederflight i ekonomi. Nu finns det tillgänglighet i business på det flyget.
7 samtal idag, 2 agenter säger att det skall gå, men "deras system krånglar nu". 5 säger att det inte går, hela resan måste gå att boka online.

MartinH

Medlem
Jag har stött på en ny regel sista dagarna. Har en Skyteam bonusresa t/r. Jag vill avboka returen, alltså bara ha kvar en enkelresa. 3 agenter (på "premiumsupporten", ny pausmusik, tjoho!) säger samma sak, att det går inte. Alternativen är att avboka och boka om, eller behålla och vaska poängen.
Nån som har mer info om detta? Eller har jag haft otur med agentrouletten?
Till slut hittade jag en agent som kunde göra detta (som var en självklarhet tidigare), alltså boka av en returresa (givetvis innan utresan är gjord) och behålla utresan som en enkelresa.

Sitter och kikar lite på det nya utbudet och inser att såklart går att plocka ihop en resa men det känns spontant lite svårare med tillgängligheten? Är det någon som vet varför det inte finns returresor från Sydamerika till Europa? Är det någon som har info?

• Gilla
Reactions: Gus

Emil123

Medlem
Generellt är det dåligt med hemresor. Vet inte om det är något speciellt du menar men ”inte finns” stämmer ju inte. Vad letar du efter?

Generellt är det dåligt med hemresor. Vet inte om det är något speciellt du menar men ”inte finns” stämmer ju inte. Vad letar du efter?
Tittar på Brasilien och på Argentina. Men gällande tillgänglighet? Är det nu i "början" som det kommer vara såhär generellt eller kommer det att bli bättre framöver mån tro? Spontana känslan är ju att det blivit sämre nu och att det inte är lika värt att hålla på med Eurobonus.?!

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen