Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Svarar mig själv här, utpåfall det är någon annan som har samma situation.

Det verkar som att AF-KLM släpper ut awardresor till SAS i begränsad omfattning, särskilt på returen till Europa.
Söker jag som flyingblue-medlem på AF sida efter resor till-från Indien dyker awardresor upp med flertalet alternativ, söker jag via SAS sida dyker inget upp på returen, och agenterna på kundtjänst ser inte heller något.

VI kanske behöver vänta på att SAS blir helt uppslukat av AF-KLM för att få full tillgång, eller kan det tänkas att de ökar på tillgången till awardresor för partners efter hand?
Går det så långt att SAS blir helt uppslukat lär väl värdet av EB-poängen bli kraftigt devalverat.

Att AF/KLM släpper flest awards till sitt eget program är ju inte konstigt.

Det är väl ingen som vet heller hur mycket SAS släpper till sina kollegor.

Kollar jag Flying Blue ARN-CPH nästa vecka den 14:e, så finns det inga direkta avgångar bokningsbara, bara via AMS. Kollar jag med Eurobonus kan jag boka i stort sett vilken avgång som helst.

Att jämföra vad AF-KLM erbjuder sina egna medlemmar jämfört med partner är väl ändå inte en rättvis jämförelse? Vad är tillgången till AF-KLM awards för andra partners?

Spekulationer på värdering av Eurobonus poäng vid en hypotetisk "uppslukning" är väl ändå att spinna ganska långt baserat på en utveckling som är två(!) månader in i ett alliansbyte, som SAS blev tillsagda att skulle ta 18 månader och gjordes på 9.
När jag tar en snabb titt hos Virgin så finns det resor i KLM/AF Business som inte finns tillgängliga hos SAS

• Gilla
Reactions: Gus
Jag har stött på en ny regel sista dagarna. Har en Skyteam bonusresa t/r. Jag vill avboka returen, alltså bara ha kvar en enkelresa. 3 agenter (på "premiumsupporten", ny pausmusik, tjoho!) säger samma sak, att det går inte. Alternativen är att avboka och boka om, eller behålla och vaska poängen.
Nån som har mer info om detta? Eller har jag haft otur med agentrouletten?

Jag har stött på en ny regel sista dagarna. Har en Skyteam bonusresa t/r. Jag vill avboka returen, alltså bara ha kvar en enkelresa. 3 agenter (på "premiumsupporten", ny pausmusik, tjoho!) säger samma sak, att det går inte. Alternativen är att avboka och boka om, eller behålla och vaska poängen.

Upplever ej detta som något nytt?

Blev erbjuden senast förra veckan att avboka min retur iom att dom bokat något som egentligen inte var tillåtet. Så antingen nytt eller lata agenter :)

Toppen