Loungerna i Singapore är inte jättespeciella, jämförbar med SAS lounge på Arlanda T5 skulle jag säga, om man nu inte åker Singapore First och kommer åt The Private Room.När du flyger Air Asia får du inte loungeaccess, men det får du när du flyger businessclass. Eftersom din "stora" resa är open jaw måste du flyga med Air Asia en gång. Flyger du Air Asia från Singapore missar du bra lounger och du kommer att gräma dig över att du får sitta i de allmänna utrymmena när det finns så fina lounger i närheten. Flyger du istället Air Asia från Denpasar "missar" du en dålig lounge och tittar du in i loungen kommer du inse att sitta i loungen vore lika sunkigt som att sitta i de allmänna utrymmena. Alltså, du minimerar dina loungeförluster genom att låta ditt Air Asia-flyg utgå ifrån Denpasar istället för Singapore.
Tänk på att Singapore Airlines businessclasslounger är bättre än deras guldlounger, till skillnad från vad vi är vana vid här i Europa.Loungerna i Singapore är inte jättespeciella, jämförbar med SAS lounge på Arlanda T5 skulle jag säga, om man nu inte åker Singapore First och kommer åt The Private Room.
Jag skulle inte lägga om resan för att passa med lounger där. De som finns på Bali är ok även om de är snäppet sämre än vad som erbjuds i Singapore.
Jag besökte flera och inget som jag skulle lägga mer tid än nödvändigt i.Tänk på att Singapore Airlines businessclasslounger är bättre än deras guldlounger, till skillnad från vad vi är vana vid här i Europa.
Där är vi oense, jag tycker de är bra.Jag besökte flera och inget som jag skulle lägga mer tid än nödvändigt i.
Vad gäller vid ändring av dessa bokningar, vad kan jag ändra förutom datum och avgångstid. Kan jag lägga till och ta bort segment, tex om jag vill ändra anslutningarna från LLA-ARN till SFT-ARN, eller måste jag då göra om bokningen helt?
Regeln vid awardbokningar är mycket enkel:
Finns det platser och du skulle kunna tänkas ha behov/nytta av dessa - boka först och tänk sedan!
Platser går åt och försvinner om vartannat och hitan och ditan. Behöver du en anslutning och den finns ledig, boka på, så får du ändra sedan. För det är enklare än att stå där med en sjunedrans nesa och ha biljetter på longhaulen men inte hitta (vettiga) anslutningar.
Vad jag vet så kan du ändra allt detta. Min senaste bokning har jag nog gjort om 4-5 gånger allt eftersom en bättre rutt/klass öppnat upp sig.
Du behöver inte avboka. Du ändrar din avreseort. Det som tillkommer är 150kr om du inte är EBD.Tack för tipsen, det är så jag tänker, att boka det som bokas kan. Min oro var att om jag bokade LLA-ARN-CPH-NRT för att sedan vilja ändra till SFT-ARN-CPH-NRT skulle resultera i att jag var tvungen att droppa hela bokningen för att göra en nybokning, med risk för att CPH-NRT försvinner.