Poäng/dollar står ju längst upp?Nu har de tagit bort hur många poäng man tjänar, hur mycket matrabatt man får samt formerna för rumsuppgradering...
Poäng/dollar står ju längst upp?Nu har de tagit bort hur många poäng man tjänar, hur mycket matrabatt man får samt formerna för rumsuppgradering...
Ah, my bad. Det stod där nere förut.. Men det jag reagerade på var uppgraderingarna.Poäng/dollar står ju längst upp?
Nu har jag spenderat merparten av mina poäng. Förde över allt till Radisson Americas och använde dessa för att finansiera sju stycken 15000-poängsboenden under en roadtrip. Även om alla dessa hotell är lågprishotell gör dollarkursen att det ändå betyder omkring SEK1500-SEK2000/natt. Så 105000 poäng gav ett pengavärde på ca USD965. Så - extraförenklat trollade jag och omvandlade mina 100000 radissonpoäng till SEK10000. Bättre kunde jag inte göra.![]()
Tack! Utmärkt sammanställning som bara adderar till min ilska över Radissons ”enhancement”.Om ni orkar läsa så finns en bra sammanställning här, lite mer folk som är kritiska https://www.headforpoints.com/2022/10/18/radisson-rewards-devaluation-2/
Jag har varit med där sedan uppdelningen och matchat statusen. Det är lite pyssel men de flesta tror jag har lyckats.@erc tack för tipset, inte direkt insatt i Radisson Americas sedan spliten. Måste man gå med där innan eller hur gjorde du? Känns som bättre potentiellt värde detta än EB växling innan medlemsskapet avvecklas.
Nya Radisson Red vid MIA kostar t ex 60k, alltså motsvarande ~8600eb om detta döende programs poäng istället växlas.