Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

Finns det ens några poängbilliga hotell kvar? Har visst strax under 29k poäng, känns som att dessa bäst konverteras till lämpligt flygbolag?
Definitionsmässigt tror jag svaret är nej. Dina poäng får ju mer eller mindre ett fast värde i dollar och kan användas på alla rum för det värdet. Så de som är billiga på poäng är de som är villiga på cash. Alla sweet spots där man tidigare hade fast pris på poäng även när kostnaden i cash var enorm är borta, och det är hela poängen med ändringen.

Ett annat alternativ är att chans app att konvertera dem till amerikanska Radisson, om du hinner använda dem där innan de eventuellt konverteras till Choice med dålig ratio.

Definitionsmässigt tror jag svaret är nej. Dina poäng får ju mer eller mindre ett fast värde i dollar och kan användas på alla rum för det värdet. Så de som är billiga på poäng är de som är villiga på cash. Alla sweet spots där man tidigare hade fast pris på poäng även när kostnaden i cash var enorm är borta, och det är hela poängen med ändringen.

Ett annat alternativ är att chans app att konvertera dem till amerikanska Radisson, om du hinner använda dem där innan de eventuellt konverteras till Choice med dålig ratio.
Tack för svar! Nej, om jag ska åka till USA så blir det med största sannolikhet Las Vegas, och då hamnar jag inte på ett Radissonhotell.
Det gjorde mitt val mycket enkelt, blir flygpoäng när det kniper och Hotels.com i stället

• Gilla
Reactions: M.K
Nu kan jag inte alls se några poängpriser öht, på mobilen blir det bara "ingen tillgänglighet på aktuella datum" hela tiden, och på datan finns inte alternativet under valuta.
Lite synd att det fungerar dåligt och ger ett allt sämre värde, gillar dock att det går att boka via SAS-shoppen, särskilt denna vecka när det är dubbla (50/100) poäng.

Hotellet jag brukar lösa in mina poäng är dyrt (om man betalar med pengar) på lördagar men kostade bara 30 000 poäng/natt. Nu har det höjts till ca 120 000 poäng såg jag när jag gjorde en testbokning, dvs en fyrdubbling. Jag har gjort mitt i Radisson Rewards

Burde nesten være kriminelt å kjøre denne kampanjen rett før devalueringen av poengene:

Få maksimal uttelling for kjøpet! Få opptil 40 % flere bonuspoeng når du kjøper poeng fra 19. september til 2. oktober. Sett i gang og bli belønnet!

De som faktisk kjøpte burde i alle fall føle seg lurt.....

De verkar ha ändrat till kalenderår för statusnivån. Jag passerade nyss nivån för vip och ser nu i appen att jag fick nivån förlängd t.o.m. 12/23.

Lägger upp skärmdumpar på de publicerade förmånerna just nu. Som referens för framtiden om/när ändringar sker längre fram.
Nu har de tagit bort hur många poäng man tjänar, hur mycket matrabatt man får samt formerna för rumsuppgradering...

Attachments

• 741CAFD1-1C1A-4D2E-8359-B4E5FD1A4CA5.png
    741CAFD1-1C1A-4D2E-8359-B4E5FD1A4CA5.png
    96,5 KB · Visningar: 126
  • 572DFF95-104B-4E62-B9B3-0FE73ED27DC7.png
    572DFF95-104B-4E62-B9B3-0FE73ED27DC7.png
    89 KB · Visningar: 127
Toppen