Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

Nu blir jag riktigt orolig...

Har ett gäng boenden bokade i Abu Dhabi under F1-helgen. Bokat med poäng för över ett år sedan. Fantastiskt poängvärde.

Men - nu när jag loggar in och tittar på bokningarna tillkommer det pengar. I ena fallet riktigt mycket (SEK7500 fär en natt).

Har några av er andra några awardnätter bokade innan programförändringen - och hur ser de ut?

Nu blir jag riktigt orolig...

Har ett gäng boenden bokade i Abu Dhabi under F1-helgen. Bokat med poäng för över ett år sedan. Fantastiskt poängvärde.

Men - nu när jag loggar in och tittar på bokningarna tillkommer det pengar. I ena fallet riktigt mycket (SEK7500 fär en natt).

Har några av er andra några awardnätter bokade innan programförändringen - och hur ser de ut?
Jag har två bokningar i mitten av november. Båda ser fortfarande korrekta ut, noll Euro i total kostnad. Det gäller Paris.

Jag har två bokningar i mitten av november. Båda ser fortfarande korrekta ut, noll Euro i total kostnad. Det gäller Paris.
Så här ser min 30000-poängsbokning ut numera...
Skärmavbild 2022-10-31 kl. 23.33.38.png

På andra forum finns liknande observationer. Poängnätter i London över nyår bokade för 75000 poäng där det nu anges 75000 poäng plus eur1200… Finns också exempel på att det inte behövts betalats något väl på plats.

Ringer kundtjänsten i morgon…

Första besökt hos ett Radisson efter förändringen av deras program.

Radisson Scandinavia Göteborg
Status: VIP
Bokat: Standardrum utan frukost
Fick: Juniorsvit (kanske var det "best available room")

Förmån: Frukost ingår

Dock ingår inte loungen, vilket jag kanske hade trott. Den ingår om du blir uppgraderad till Executive rum (vilket det inte gjort tidigare). Nu var alla Executive rum upptagna så gick inte att bli "nedgraderad". Vad förmånen "Access exclusive VIP areas in selected hotels" i praktiken innebär återstår att se.
Lika konstigt som det alltid varit där med andra ord. Att man måste bli nedgraderad för att få lounge. Det skulle vara väldigt intressant att få veta lite mer om vad de menar med de där VIP-områdena som VIP-medlem då.

Last edited:
Jag har haft två poängbokningar nu efter ändringarna. Radisson i Göteborg och Kaunas. Båda blev gratis som det var tänkt. Men det var väl också mina sista nätter i kedjan när poängen nästan är slut.

Någon som bott på sitt ”favorit hotell” som man kan välja? Jag hade ena hotellet markerat men fick inget extra. Kanske för nytt för hotellen med för att ha en plan för det.

Har nu varit i lång telefonkontakt med kundtjänsten om mina tre poängbokningar i UAE.
1. En 15000-poängsnatt på Park Inn Dubai Motor City som mycket riktigt ser ut att kostar 15000 poäng och 0 AED
2. En 30000-poängsnatt på Park Inn Yas Marina Abu Dhabi som kostar 30000 poäng och exakt 2000 AED (som nyss var 2478,73 AED)
3. En 30000-poängsnatt på Radisson Blu Corniche Abu Dhabi som kostar 30000 poäng och 80,87 AED (som nyss var 144,77 AED)

Handäggaren håller med om att det ser märkligt ut och behövde lyfta frågan vidare och lovade återkomma under morgondagen. Spännande.

Detta med att tilläggskostnaden hela tiden ändras tycker jag är lite lustigt.

Har nu varit i lång telefonkontakt med kundtjänsten om mina tre poängbokningar i UAE.
1. En 15000-poängsnatt på Park Inn Dubai Motor City som mycket riktigt ser ut att kostar 15000 poäng och 0 AED
2. En 30000-poängsnatt på Park Inn Yas Marina Abu Dhabi som kostar 30000 poäng och exakt 2000 AED (som nyss var 2478,73 AED)
3. En 30000-poängsnatt på Radisson Blu Corniche Abu Dhabi som kostar 30000 poäng och 80,87 AED (som nyss var 144,77 AED)

Handäggaren håller med om att det ser märkligt ut och behövde lyfta frågan vidare och lovade återkomma under morgondagen. Spännande.

Detta med att tilläggskostnaden hela tiden ändras tycker jag är lite lustigt.
Kanske något som ändrar sig i takt med växelkursen mellan den lokala valutan och usd?

Toppen