Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

Jonas F

Medlem
Jag fick en (väldigt rörig) enkät från Radisson precis. Undrar om det kan vara några förändringar på gång? Jag känner ju att det finns lite att jobba på både när det gäller programmet och när det gäller enkäten här. Det var nog den rörigaste enkäten jag fyllt i.

Några exempel på frågor här nedan:

Skärmavbild 2022-02-14 kl. 16.12.47.png
Förmåner? Det var ett udda svar. Men förmåner vill jag ju gärna ha så det fick det bli. Jag vet inte om färre nivåer är eftersträvansvärt? Finns det något exempel på program som har bara två nivåer?

Skärmavbild 2022-02-14 kl. 16.15.04.png
20% rabatt får man tydligen inte välja. Men man kan välja rubriken på nästa stycke...

Skärmavbild 2022-02-14 kl. 16.15.46.png
Skaffa samarbetspartner? Ska jag föreslå några här eller? I övrigt vore det ju trevligt om Radisson också kunde garantera Lounge-tillgång osv på högre nivåer.

Skärmavbild 2022-02-14 kl. 16.16.45.png
Tidig incheckning får jag inte betygsätta tydligen. Det kan ju annars vara ganska trevligt.

Skärmavbild 2022-02-14 kl. 16.16.58.png
Det här var väl ändå hyfsat straigt forward. Skulle vara trevligt om frukostförmånen flyttade ner på Guld, men det är nog lite för mycket att hoppas på.

Skärmavbild 2022-02-14 kl. 16.21.35.png
Verkar vara fler möjligheter till såväl intjäning som spendering på gång. Och det kanske inte är fel. Inte för att jag vet vad Bicester Village Shopping Collection är för något.

Hade varit trevligt med en övrigt-ruta också där man kunde fått skriva lite fritt vad man saknat. Den här uppdelningen mellan Amerika och övriga världen tycker jag nog har blivit den största nackdelen. Hoppas de får nya ägare snart så att vi kan slippa det.
 

intuition

Medlem
Men, man börjar direkt tänka på vad bakgrunden är. Med frågor som typ
"Vill du ha nivåerna som de är i dag, eller vill du ha det enkelt?"
"Vill du att förmåner bara ska gälla för topp-nivån eller för alla?"

Ja, alla vill väl ha det eneklt och tillgång till alla förmåner?!
Det luktar beställningsjobb, där man planerar att ta bort allt utom 2 nivåer. "Alla" ska kunna nå den enda riktiga nivån och därför kan det inte finnas kvar så många förmåner. Så man får rösta om vilken förmån som ska vara kvar.
 

bstark

Medlem
Har också fått den, det märkliga är att jag har inte fått ett enda mail från Radisson på år och dar, känns som jag försvunnit ur deras system eller att mailen aldrig nått fram. Men just detta dök alltså upp. De kanske har anlitat någon extern leverantör för detta så kan bero på det kanske.
 

Tveket

Medlem
Väldigt märklig enkät. Svårt förstå frågorna, men de är ju klart vinklade mot ett visst håll. Fattar ju att de måste erbjuda 2000 poäng, annars hade nog ingen bemödat sig färdigställa den
 

pswe

Medlem
I dagens erbjudande email stod det
Radisson Rewards-programuppdatering​
Är du beredd på något nytt? Vi uppdaterar vårt program och dess förmåner, så att du kan känna dig ännu mer belönad än tidigare.

Spännande ändringar kommer snart!​
Blir intressant att se. För egen del är programmet klart sämre efter att Amerika försvann, då en del av mitt resande inte längre omfattas. Visst Radisson i Amerika var inte toppen, men det trillade in ett antal stays varje år, blir mer splittrat mellan programmen nu, eller så väljs Radisson bort även utanför Amerika.
 
Toppen