Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

Dawes

Medlem
Är det någon som öht kan söka efter en bonusnatt just nu och om så hur?!
Annars kan jag tänka mig att det är ett tecken på att det inte fungerar som det ska..
 

Jonas F

Medlem
Är det någon som öht kan söka efter en bonusnatt just nu och om så hur?!
Annars kan jag tänka mig att det är ett tecken på att det inte fungerar som det ska..
Man söker väl inte på bonunätter längre utan vanlig sökning och sen får man välja hur mycket av priset man vill betala med poäng. Jag vet inte om man tjänar poäng på kvarvarande del och i sådana fall vad poängen med att inte ta alla poäng varje gång är?

Tur att jag inte hade så mycket poäng kvar.

76B9960E-FF88-41ED-B5BE-B6C326F7E7A7.jpeg


542D9DF5-C532-4881-B7F4-FEB0B4E26A85.jpeg
 

Dawes

Medlem
Man söker väl inte på bonunätter längre utan vanlig sökning och sen får man välja hur mycket av priset man vill betala med poäng. Jag vet inte om man tjänar poäng på kvarvarande del och i sådana fall vad poängen med att inte ta alla poäng varje gång är?

Tur att jag inte hade så mycket poäng kvar.

Visa bifogad bild 134987


Visa bifogad bild 134986
Tack, man kan alltså enbart se det i bokningsskedet, provat och det funkar.
Sammanfattningsvis rätt uselt.
 

Nimbus

Medlem
Första besökt hos ett Radisson efter förändringen av deras program.

Radisson Scandinavia Göteborg
Status: VIP
Bokat: Standardrum utan frukost
Fick: Juniorsvit (kanske var det "best available room")

Förmån: Frukost ingår

Dock ingår inte loungen, vilket jag kanske hade trott. Den ingår om du blir uppgraderad till Executive rum (vilket det inte gjort tidigare). Nu var alla Executive rum upptagna så gick inte att bli "nedgraderad". Vad förmånen "Access exclusive VIP areas in selected hotels" i praktiken innebär återstår att se.
Jag blev uppgraderad på just det hotellet till ett Executive Room igår, men fick inte tillgång till loungen.
 

Dawes

Medlem
Nej, bara Premium, kanske därför?
Det enda rimliga vore att lounge inte tilldelas vid uppgradering till executive (vilket vore korkat), eller att det blivit fel just den gången.
En kombination av både det OCH VIP-status känns bara för långsökt, eller ja, kanske inte ska bli förvånad över hur pass de kan krångla till det.
 

Tveket

Medlem
Nej, bara Premium, kanske därför?
Pratade med personalen idag på Scandinavia.

VIP ger inte per automatik tillgång till loungen. Motiveringen till det var att deras Executive lounge har ett "annorlunda koncept" än andra VIP areas på andra hotell, varför de inte kan erbjuda lounge till VIP-medlemmar som inte bor i Executive rooom. Vad det betyder förstör jag inte.

Vid uppgradering till Executive room så får dock VIP-medlemmar tillgång till lounge, men inte Premium-medlemmar.

De verkar dock tagit till sig att VIP-medlemmar blir uppgraderad till bästa tillgängliga rum, det vill säga Svit eller Junior Svit. VIP-medlemmar blir bara uppgraderad till Executive room om det inte finns tillgänglig Svit eller Junior Svit.

Premium-medlemmar blir uppgraderade till nästa rumskategori, så de har större sannolikhet att bli uppgraderade till Executive room, men får då inte tillgång till lounge.

Summa sumarum, det krävs i princip att boka Executive room för att få tillgång till lounge på Radisson Scandinavia om jag fattar det rätt.
 

Nimbus

Medlem
Pratade med personalen idag på Scandinavia.

VIP ger inte per automatik tillgång till loungen. Motiveringen till det var att deras Executive lounge har ett "annorlunda koncept" än andra VIP areas på andra hotell, varför de inte kan erbjuda lounge till VIP-medlemmar som inte bor i Executive rooom. Vad det betyder förstör jag inte.

Vid uppgradering till Executive room så får dock VIP-medlemmar tillgång till lounge, men inte Premium-medlemmar.

De verkar dock tagit till sig att VIP-medlemmar blir uppgraderad till bästa tillgängliga rum, det vill säga Svit eller Junior Svit. VIP-medlemmar blir bara uppgraderad till Executive room om det inte finns tillgänglig Svit eller Junior Svit.

Premium-medlemmar blir uppgraderade till nästa rumskategori, så de har större sannolikhet att bli uppgraderade till Executive room, men får då inte tillgång till lounge.

Summa sumarum, det krävs i princip att boka Executive room för att få tillgång till lounge på Radisson Scandinavia om jag fattar det rätt.
Tack för klargörandet och för att du tog dig tid, även om klargörandet var krångligt med mycket "om och men". Någonstans finns väl en logik.
 

mha321

Medlem
Pratade med personalen idag på Scandinavia.

VIP ger inte per automatik tillgång till loungen. Motiveringen till det var att deras Executive lounge har ett "annorlunda koncept" än andra VIP areas på andra hotell, varför de inte kan erbjuda lounge till VIP-medlemmar som inte bor i Executive rooom. Vad det betyder förstör jag inte.

Vid uppgradering till Executive room så får dock VIP-medlemmar tillgång till lounge, men inte Premium-medlemmar.

De verkar dock tagit till sig att VIP-medlemmar blir uppgraderad till bästa tillgängliga rum, det vill säga Svit eller Junior Svit. VIP-medlemmar blir bara uppgraderad till Executive room om det inte finns tillgänglig Svit eller Junior Svit.

Premium-medlemmar blir uppgraderade till nästa rumskategori, så de har större sannolikhet att bli uppgraderade till Executive room, men får då inte tillgång till lounge.

Summa sumarum, det krävs i princip att boka Executive room för att få tillgång till lounge på Radisson Scandinavia om jag fattar det rätt.

Så är vi flera på Scandinavia idag. Jag frågade vid incheckning och fick svaret "vet inte det här är min första dag efter ändringarna".

Däremot uppgraderade jag till svit..

Det är fortfarande konstigt att de inte ger lounge till de som uppgraderas förbi exec upp till sviter tycker jag. Men att de inte ger lounge till alla som har vip (eller ännu värre premium) tycker jag är helt rätt - det hade blivit värre än sas gamla t4 lounge då med tanke på hur enkelt det är att nå premium...
 
Toppen