Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

pswe

Medlem
Poängintjäningen verkar ha blivit galen efter förändringarna.

Ett exempel: Awardnatt enligt gamla sättet, dvs fullt betald med förutbestämt antal poäng (30000). Inga pengar. Visade inte ens kreditkortet. In på konton kommer 5700p (Hotel Stay) plus 11400 (Elite Bonus Points). Alltid välkommet med poäng... Men ändå. :)

Hur har er poängintjäning sett ut på sistone?
Liknande upplevelse vid poängbokning nu i helgen, omöjligt att härleda, men som sagt poäng är alltid välkomna.
 

mustam

Medlem
Tråkigt med försämringen då jag hade runt 300k poäng att spendera.
Tidigare kostade en natt på Maldiverna runt 60k poäng om jag inte minns fel.
Nu är poängen bara värda ca 650 usd..
Får bli att föra över till Eurobonus istället.
 

Tamas

Medlem
Jag skickade faktiskt in en snabb fråga. Fick svaret att det var poängen för frukosten, rummet kommer senare. Jag väntar med att ifrågasätta....
hur gick det för dig?
Jag hade en spend på 1100 (rum) + 188 (bar) -> 1288 SEK som är ca 120 USD -> 3240 poäng (27 p / USD för premium)
Fick kredit av 2499 poäng.

Nu skickade jag in en fråga också men undrar vad du fick för svar?
 

mha321

Medlem
hur gick det för dig?
Jag hade en spend på 1100 (rum) + 188 (bar) -> 1288 SEK som är ca 120 USD -> 3240 poäng (27 p / USD för premium)
Fick kredit av 2499 poäng.

Nu skickade jag in en fråga också men undrar vad du fick för svar?

Det kom inga fler poäng automatiskt utan jag fick maila dem igen. Där tog någon mer senior över och lade in poäng manuellt...

I ditt fall - kan det vara skatt/moms eller något sådant?
 

Tamas

Medlem
Det kom inga fler poäng automatiskt utan jag fick maila dem igen. Där tog någon mer senior över och lade in poäng manuellt...

I ditt fall - kan det vara skatt/moms eller något sådant?
Japp, fick svar snabbt att de räknar utan moms. Jag förstår men absolut inte självklart. Har inte läst finstilta, kanske står där.
Men bar spend saknas oavsett, så mailar jag också :)
 

Johan Hbg

Medlem
Var mailar ni om poäng som inte kommit in? Jag checkade ut idag och fick poäng korrekt som det ser ut. Men skulle också få 1500 extra per natt då jag bokade under kampanjen.
 
Toppen