Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

erc

Medlem
Lite positiva besked kring de konstiga awardbokningarna jag nämnt tidigare där det förutom poäng skulle betalas en massa pengar...

Inom utlovad tid från kundtjänst kom det önskade beskedet:

Våra handlingar visar att du har betalat fullt med poäng för dina vistelser med ett ´Full redemption rate´och därmed inte behöver betala något extra för de ovannämnda bokningarna.

Du behöver alltså inte betala för rum och frukost i samband med din vistelse hos oss, utan endast för eventuella ytterligare avgifter som du lägger till på hotellet.

Ärendet har dock skickats vidare till vårt Loyalty Team för vidare undersökning.

I fall du behöver du ytterligare information, tveka inte att kontakta oss igen.
 

Tveket

Medlem
Så är vi flera på Scandinavia idag. Jag frågade vid incheckning och fick svaret "vet inte det här är min första dag efter ändringarna".

Däremot uppgraderade jag till svit..

Det är fortfarande konstigt att de inte ger lounge till de som uppgraderas förbi exec upp till sviter tycker jag. Men att de inte ger lounge till alla som har vip (eller ännu värre premium) tycker jag är helt rätt - det hade blivit värre än sas gamla t4 lounge då med tanke på hur enkelt det är att nå premium...
Helst om de skulle köra varmkorv under cocktail hour!
 

mha321

Medlem
Checkade ut idag och poängen landade redan på eftermiddagen. Dock har de ingenting med verkligheten att göra.

Jag fick drygt 1500 poäng. Det borde ha varit runt 7-8000 enligt regeln om 36 pts / USD 1. Hur jag än räknar med att de tagit fel på level, med eller utan skatter, med eller utan additionals, nej, det finns inget sätt att komma fram till den faktiska poängsumma som de gett. Den enda förklaring jag kan hitta är att de använder en helt egenkonstruerad dollarkurs.
 

pswe

Medlem
Checkade ut idag och poängen landade redan på eftermiddagen. Dock har de ingenting med verkligheten att göra.

Jag fick drygt 1500 poäng. Det borde ha varit runt 7-8000 enligt regeln om 36 pts / USD 1. Hur jag än räknar med att de tagit fel på level, med eller utan skatter, med eller utan additionals, nej, det finns inget sätt att komma fram till den faktiska poängsumma som de gett. Den enda förklaring jag kan hitta är att de använder en helt egenkonstruerad dollarkurs.
Jag har haft liknande situation. I de fall poängen kommit väldigt snabbt efter utcheckning så har jag fått känslan att det är något systemet gjort utifrån endast room rate, spend som jag haft utöver det har inte kommit med. Helt kass!
 

Tveket

Medlem
Checkade ut idag och poängen landade redan på eftermiddagen. Dock har de ingenting med verkligheten att göra.

Jag fick drygt 1500 poäng. Det borde ha varit runt 7-8000 enligt regeln om 36 pts / USD 1. Hur jag än räknar med att de tagit fel på level, med eller utan skatter, med eller utan additionals, nej, det finns inget sätt att komma fram till den faktiska poängsumma som de gett. Den enda förklaring jag kan hitta är att de använder en helt egenkonstruerad dollarkurs.
Checkade ut igår vid lunch och poängen var inne någon timme senare. Såg helt korrekt ut för mig. Så det kan bli rätt också
 

mha321

Medlem
Jag har haft liknande situation. I de fall poängen kommit väldigt snabbt efter utcheckning så har jag fått känslan att det är något systemet gjort utifrån endast room rate, spend som jag haft utöver det har inte kommit med. Helt kass!
Jag skickade faktiskt in en snabb fråga. Fick svaret att det var poängen för frukosten, rummet kommer senare. Jag väntar med att ifrågasätta....
 

Tveket

Medlem
Jag skickade faktiskt in en snabb fråga. Fick svaret att det var poängen för frukosten, rummet kommer senare. Jag väntar med att ifrågasätta....
Det hände mig också för en månad sedan. Hade minibar och mat i restaurangen. Detta var på Scandinavia Göteborg. Den separata notan kom det in poäng för, dock inte vistelsen. Efter 10 dagar mailade jag RR som löste det (bifogade kopia på kvittot).
 

ekf

Medlem
Bodde precis en natt som jag delbetalat med poäng (tömde poängslasken). Det visade sig att receptionen inte såg delbetalningen automatiskt, utan behövde aktivt gå in och leta upp det... Så naturligtvis fick jag betala fullpris, men när jag upptäckt felet så var det inga problem att få det korrigerat i receptionen vid utcheckning.

Så håll koll på vad ni betalar, och vad bokningsbekräftelsen säger, om ni använder poäng framöver...
 

erc

Medlem
Poängintjäningen verkar ha blivit galen efter förändringarna.

Ett exempel: Awardnatt enligt gamla sättet, dvs fullt betald med förutbestämt antal poäng (30000). Inga pengar. Visade inte ens kreditkortet. In på konton kommer 5700p (Hotel Stay) plus 11400 (Elite Bonus Points). Alltid välkommet med poäng... Men ändå. :)

Hur har er poängintjäning sett ut på sistone?
 
Toppen