Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

BAS

Medlem
Mycket strul med Radissons poäng på sistone. Hade bokat Radisson Mogan Gran Canaria över nyårshelgen för poäng (före förändringarna). Ca en vecka innan avresa kollar jag kommande bokningar och det ser ok ut. Vid incheckning frågar de hur jag vill betala. Jag säger att det är betalt med poäng. Receptionisten säger att hon ska kolla upp vad som hänt. Under tiden öppnar jag bokningen, och nu står det att det inte är betalt. :oops:

Nåja, en minut senare får vi veta att allt är ok. Men det är inte direkt första strulet efter separationen av Usa och de senare förändringarna av lojalitetsprogrammet.
 

pswe

Medlem
Tittade till appen och noterade att jag hade ett antal stays och nights på kontot, dock förre än före årsskiftet så något har justerats. Vet någon om de kör roll over nights eller är det rullande 12 månader som det baseras på?
 

pswe

Medlem
Jag hade också fått ett antal nätter och stays, Känns som som roll over för det har väl alltid varit kalenderår?
Min minnesbild också.
Det som gör mig osäker är att jag tycker jag har väldigt många stays (17) som hänger kvar men det gör det enklare att välja andra kedjor i år :)
 

mha321

Medlem
Jag klockade in på exakt 20 stays för renew av VIP förra året. Av dem var 8 rollover in på året, och 12 faktiska stays under året.

Den var nere och vände på noll, men nu står den på 12 stays igen. Även antal nights stämmer med hur många jag faktiskt hade under 2022 utan rollovern.

Undrar om de verkligen rullar över allt man hade från 2022 oberoende om man "använde" det för sin status, eller om det bara är ytterligare en i den långa serien av buggar i deras system. Men vi kan ju alltid hoppas, och vi ger fan i att ringa kundtjänst och fråga!

Med det nya Radisson bryr jag mig inte speciellt mycket. Men får jag börja året på 12 stays så kommer jag nog upp i VIP igen under 2023 bara baserat på det enda radisson-hotel jag tänkt mig fortsätta med (där jag har bra personlig kontakt med dem) och ett par frinätter...

Edit: jag ser att de faktiskt fått två rader i kontoutdraget med "Stays towards tier status" och "Nights towards tier status". Så helt oplanerat var det nog inte..
 
Toppen