Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

Tveket

Medlem
Jag klockade in på exakt 20 stays för renew av VIP förra året. Av dem var 8 rollover in på året, och 12 faktiska stays under året.

Edit: jag ser att de faktiskt fått två rader i kontoutdraget med "Stays towards tier status" och "Nights towards tier status". Så helt oplanerat var det nog inte..
Samma här på kontoutdraget, posten finns fast det står 0 på båda.

I summeringen i stays och nigths har jag 7 och 15. Det känns utan att gått in i detalj på det totala antal stays och nights jag hade under 2022.

Har ju tidigare haft guld via Amex Platinum. Kan det vara en bugg att systemet ser alla nights och stays som inte bidragit till nuvarande status "rullas över", även om det kommit via Amex?

Fast å andra sidan har väl RR inte haft roll over varken nu ellet tidigare.

Lite skumt detta.
 

mha321

Medlem
Samma här på kontoutdraget, posten finns fast det står 0 på båda.
Det är väl 0 poäng dock, och inte 0 nätter.

Har ju tidigare haft guld via Amex Platinum. Kan det vara en bugg att systemet ser alla nights och stays som inte bidragit till nuvarande status "rullas över", även om det kommit via Amex?
Jag har inte fått min status via Amex utan "surt intjänad" under många år (rackarns synd att Radisson inte har haft lifetime).
Fast å andra sidan har väl RR inte haft roll over varken nu ellet tidigare.
De hade defintiivt rollover för länge sedan men det var kanske på den tiden de hette Club Carlson.
 

pswe

Medlem
Undrar vad Kineserna håller på med.
Har de senaste sju dagarna fått in en rad ”non eligble reservations” på kontoutdraget.
Har haft det några gånger tidigare då jag bott flera nätter i rad och slagit ihop det till en räkning.
Nu har jag inte använt Radisson sedan i november…
 
Jag har en massa skumma problem sedan bytet. Jag fick förlängd status till 31/12-23 direkt när det nya programmet kom vilket var trevligt eftersom jag hade 18 stays då. När jag gick över 20 stays i december hände dock inget mer. Efter årsskiftet såg det ut som att jag hade 20 stays, men inget räknades upp för de nätter jag hade. Frågade kundtjänst om det där och fick veta att jag bara hade 18 stays vid årsskiftet. Har lyckats snacka tillbaka en stay, och det började räkna upp när jag passerade 20 stays igen. Nu har jag 24 stays och 2023-12-31 som slutdatum, kundtjänst säger att VIP gäller till 2023-12-31 vilket ju är tre månader snålt iochmed att de bytte program i slutet av perioden. Borde varit 2024-03-31. Tänker dock att om man har 20+ stays så borde det väl förlängas i slutet av året?

Skummast av allt, i appen står det att: "Du är en '-medlem!" istf "Du är en VIP-medlem!". Innan årsskiftet stod det rätt.
 

pswe

Medlem
Jag har en massa skumma problem sedan bytet. Jag fick förlängd status till 31/12-23 direkt när det nya programmet kom vilket var trevligt eftersom jag hade 18 stays då. När jag gick över 20 stays i december hände dock inget mer. Efter årsskiftet såg det ut som att jag hade 20 stays, men inget räknades upp för de nätter jag hade. Frågade kundtjänst om det där och fick veta att jag bara hade 18 stays vid årsskiftet. Har lyckats snacka tillbaka en stay, och det började räkna upp när jag passerade 20 stays igen. Nu har jag 24 stays och 2023-12-31 som slutdatum, kundtjänst säger att VIP gäller till 2023-12-31 vilket ju är tre månader snålt iochmed att de bytte program i slutet av perioden. Borde varit 2024-03-31. Tänker dock att om man har 20+ stays så borde det väl förlängas i slutet av året?

Skummast av allt, i appen står det att: "Du är en '-medlem!" istf "Du är en VIP-medlem!". Innan årsskiftet stod det rätt.
Mitt ser också helt knäppt ut. Dessutom massor med transaktioner i listan som verkar vara någon sorts adminkörning under januari.
Återstår att se vad som händer vid årsskiftet. Kommer minimera användandet av Radisson framöver.
 
Mitt ser också helt knäppt ut. Dessutom massor med transaktioner i listan som verkar vara någon sorts adminkörning under januari.
Återstår att se vad som händer vid årsskiftet. Kommer minimera användandet av Radisson framöver.
De svarade och bekräftade felet med texten i appen nu iaf. De insisterar fortfarande på 2023-12-31 dock. Kanske inte ska peta mer i det för om det förlängs ytterligare ett år pga rollover stays så är det ju bonus.
 
De svarade och bekräftade felet med texten i appen nu iaf. De insisterar fortfarande på 2023-12-31 dock. Kanske inte ska peta mer i det för om det förlängs ytterligare ett år pga rollover stays så är det ju bonus.
De påstår också att programmet uppdaterades in februari, men det var väl i november det hände typ? Helsnurrigt!
 
Någon som haft problem att flytta poäng över från Radisson international till Radisson Americas? Jag får bara:

"We're sorry. Something went wrong.
We're sorry, something went wrong with your transaction.
Please click here to try again."

Någon som varit med om ovan?
 

M.K

Medlem
Prova igen, men med mindre poster. Jag flyttade över allt med totalt fyra transaktioner. Så värt det, avsluta programmet.

Lite kul att jag med nya Choice samarbetet kan flytta dessa en gång till och sedan bo på Nordic Choice med mina gamla Radissonpoäng ;)
 
Toppen