Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

FF#1

Medlem
Få se nu... börjar villigt erkänna att jag bara har tittat med ett halvt öga på den här tråden... Radisson är inte ens mitt 3:e val... nu mera från nr 1 för några år sen av diverse anledningar.

Om jag har förstått det rätt så kan man inte längre boka "vanliga" poängnätter utan det är Points & Chash som gäller?

Gjorde några provbokningar och det kostade ohemult mycket jämfört med vad jag vill minnas att de gjorde... så det har super-devalverat programmet?

EDIT: gjorde några testbokningar, verkar som att det går 33p per SEK

vad tjänar man nu mera, dvs vad blir "kick backen"?
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Korrekt,
Det är skit nu mer.
Håller på och tömmer kontot :)
Alla frågor om intjäning osv finner du nog enklast svar på under din profil på Radisson eller simpelt på hemsidan:


Få se nu... börjar villigt erkänna att jag bara har tittat med ett halvt öga på den här tråden... Radisson är inte ens mitt 3:e val... nu mera från nr 1 för några år sen av diverse anledningar.

Om jag har förstått det rätt så kan man inte längre boka "vanliga" poängnätter utan det är Points & Chash som gäller?

Gjorde några provbokningar och det kostade ohemult mycket jämfört med vad jag vill minnas att de gjorde... så det har super-devalverat programmet?

EDIT: gjorde några testbokningar, verkar som att det går 33p per SEK

vad tjänar man nu mera, dvs vad blir "kick backen"?
 

FF#1

Medlem
Korrekt,
Det är skit nu mer.
Håller på och tömmer kontot :)
Alla frågor om intjäning osv finner du nog enklast svar på under din profil på Radisson eller simpelt på hemsidan:

tack, där hittade jag den.. Det har verkligen blivit sämre...

Det är altså kraftigt beroende på status, jag som har mellannivån verkar ha 27 p/USD.....
Med den otroligt bra växeklursen på ca 11 SEK/USD... så innebär det en kickback på ca 7,5% om jag nu inte slant på miniräknaren

EDIT: Gammalt djungelordspråk... Poäng/aktier och you name it är inte värt något förrän de realiseras i nått....
 

Highbury

Medlem
Sweetspoten med poängbokningar försvann när de gjorde om poängsystemet synd med tanke på att jag annars är j-kligt nöjd med Radisson, ofta uppgradering trots bara premiumstatus och generellt bra hotell med mycket bra frukost. Däremot är rabattsystemet ganska förmånligt med nya systemet gentemot att ta poäng!
 
Få se nu... börjar villigt erkänna att jag bara har tittat med ett halvt öga på den här tråden... Radisson är inte ens mitt 3:e val... nu mera från nr 1 för några år sen av diverse anledningar.

Om jag har förstått det rätt så kan man inte längre boka "vanliga" poängnätter utan det är Points & Chash som gäller?

Gjorde några provbokningar och det kostade ohemult mycket jämfört med vad jag vill minnas att de gjorde... så det har super-devalverat programmet?

EDIT: gjorde några testbokningar, verkar som att det går 33p per SEK

vad tjänar man nu mera, dvs vad blir "kick backen"?
Du har kvar ungefär samma värde som innan om du flyttar över poängen till usa. Lyckades till slut med att flytta över mina, blir tre nätter på deras all inclusive på dominikanska republiken i november. Ingen kanondeal men nu slipper jag tänka mer på Radisson.
 

FF#1

Medlem
Du har kvar ungefär samma värde som innan om du flyttar över poängen till usa. Lyckades till slut med att flytta över mina, blir tre nätter på deras all inclusive på dominikanska republiken i november. Ingen kanondeal men nu slipper jag tänka mer på Radisson.

Hur är värdet om man bokar nått i Europa på det sättet?
Har tyvärr inga planer där det passar in med resort i USA närmaste tiden?
 
Hur är värdet om man bokar nått i Europa på det sättet?
Har tyvärr inga planer där det passar in med resort i USA närmaste tiden?
Man devalverade något oerhört här för några månader sen så du får ut ungefär 1/3 av vad du kan få ut i usa / Karibien där americas finns. Jag hade flyttat över till americas och sedan tagit sikte på att använda dem inom 2 år.
 
Toppen