Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

Har inte så mycket poäng, strax under 100k men har dragit mig för att använda dessa på en natt här i Norden (kostar ju 75k nästan oavsett var man kollar) utan tänkte använda de i Kuala Lumpur för 15k/natt.

Nu bokade vi ett annat hotell istället - Shangri-La, så hoppas inte mina poäng brinner inne, försvinner, blir värdelösa.. :(

Jag gjorde en provbokning på ett Edwardian I London. Där verkar priset ha fått från 75k till 120k. Inte alls lika illa. Man undrar om den helt enkelt räknar fel när den ska översätta mellan valuta och poäng - och ukp ligger närmre usd än både dkk och sek...
Ja, vi får hoppas att det är nåt fel i växlingskursen mellan poäng och valuta...

Hittar inget sätt att boka för poäng. Alls. Är jag bara slötänkt? :)

EDIT: Ja, slötänkt. Vid valet av rum går det att välja hur många poäng som ska användas. Tidigare 15000-poängshotell kostar nu från knappt 30000 poäng till långt över 100000 poäng...

@MLC vad saknar du från tidigare? Fortsatt rumsuppgraderingar och jag gillar tidig/sen utcheckning. Tyvärr är vi fortsatt av med frukosten men ingenting nytt med det.
Jag tyckte att formuleringen kring uppgradering kändes annorlunda "To next room category when available", men det har kanske alltid varit så i det finstilta:)

Väldigt nöjd med att jag använt alla poäng till 13 nätter på Batam i november, för 12750 poäng/natt när det var nån rabatt i våras :)

Det börjar skrivas om många skräckexempel på devalveringen nu på nätet. 0,2 us cent /p är en siffra som nämns. Jag är glad att jag bytte ut nästan alla Radisson stays till hotels, men har fortsatt några hundratusen poäng här.

Bästa förslag? Växla allt 7:1 till EB kanske eller avvakta någon glitch som säkert uppenbarar sig?

Allt har sin tid och min tid som lojal Radissonkund går nu mot sitt slut.

Som modest tjänsteman i det offentliga har intjänandet enbart kommit från privat resande och det har stundtals varit en utmaning att upprätthålla status. Vet inte hur många tillfällen jag klämt in en mellandagsvistelse på Park Inn i Oslo för att precis på håret kvala in till Platinum kommande år.

Att ha uppgraderats till sviter på upplevelseresor i hela världen har varit en av belöningarna. Att ha tillräckligt med poäng för att kunna genomföra kostnadsfria övernattningar under långa roadtrips i USA är en annan. Att ha lågpoängshotell som urvalskriterier vid bonusresor har gjort att jag hamnat på platser jag annars aldrig övervägt. Att få det där lilla extra har gjort det enkelt att alltid först kolla Radissonkedjan.

Nu i november bor jag för sista gånger för fasta poäng. 30000p/natt på Radisson Blu Hotel & Resort, Abu Dhabi Corniche, 15000p/natt på Park Inn by Radisson Abu Dhabi Yas Island och 15000p/natt på Park Inn by Radisson Motor City Dubai. Under F1-helgen.

Det var kul så länge det varade.

Som jag ser det, med mitt resemöster, kommer det bästa att vara en förflyttning av poängen till Radisson Americas och där snabbt boka in ett gäng fastpoängsboende för kommande roadtrips.

Lägger upp skärmdumpar på de publicerade förmånerna just nu. Som referens för framtiden om/när ändringar sker längre fram.

Attachments

• 24BCBDF3-6A1B-4B65-BFC7-1E7C422FD27B.png
    24BCBDF3-6A1B-4B65-BFC7-1E7C422FD27B.png
    81,6 KB · Visningar: 216
  • D8F4DC9A-B273-4DE6-BADC-4FE2E8B095F9.png
    D8F4DC9A-B273-4DE6-BADC-4FE2E8B095F9.png
    78,8 KB · Visningar: 190
Toppen