Allt har sin tid och min tid som lojal Radissonkund går nu mot sitt slut.
Som modest tjänsteman i det offentliga har intjänandet enbart kommit från privat resande och det har stundtals varit en utmaning att upprätthålla status. Vet inte hur många tillfällen jag klämt in en mellandagsvistelse på Park Inn i Oslo för att precis på håret kvala in till Platinum kommande år.
Att ha uppgraderats till sviter på upplevelseresor i hela världen har varit en av belöningarna. Att ha tillräckligt med poäng för att kunna genomföra kostnadsfria övernattningar under långa roadtrips i USA är en annan. Att ha lågpoängshotell som urvalskriterier vid bonusresor har gjort att jag hamnat på platser jag annars aldrig övervägt. Att få det där lilla extra har gjort det enkelt att alltid först kolla Radissonkedjan.
Nu i november bor jag för sista gånger för fasta poäng. 30000p/natt på Radisson Blu Hotel & Resort, Abu Dhabi Corniche, 15000p/natt på Park Inn by Radisson Abu Dhabi Yas Island och 15000p/natt på Park Inn by Radisson Motor City Dubai. Under F1-helgen.
Det var kul så länge det varade.
Som jag ser det, med mitt resemöster, kommer det bästa att vara en förflyttning av poängen till Radisson Americas och där snabbt boka in ett gäng fastpoängsboende för kommande roadtrips.