Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

Det som stör mig mest, förutom elimineringen av sweet spots, är att de försämrat points plus cash kraftigt. Jag brukade ofta använda det och på Riverside i Göteborg kunde rummen kosta 2.300:-, men om jag kastade in 17.500 points så behövde jag bara betala 750:-. Dessutom har jag aldrig lyckats att inte bli uppgraderad med den dealen. Det gjorde att riktigt dyra rum var överkomliga.

Nu har jag spenderat merparten av mina poäng. Förde över allt till Radisson Americas och använde dessa för att finansiera sju stycken 15000-poängsboenden under en roadtrip. Även om alla dessa hotell är lågprishotell gör dollarkursen att det ändå betyder omkring SEK1500-SEK2000/natt. Så 105000 poäng gav ett pengavärde på ca USD965. Så - extraförenklat trollade jag och omvandlade mina 100000 radissonpoäng till SEK10000. Bättre kunde jag inte göra. :)

Nu har jag spenderat merparten av mina poäng. Förde över allt till Radisson Americas och använde dessa för att finansiera sju stycken 15000-poängsboenden under en roadtrip. Även om alla dessa hotell är lågprishotell gör dollarkursen att det ändå betyder omkring SEK1500-SEK2000/natt. Så 105000 poäng gav ett pengavärde på ca USD965. Så - extraförenklat trollade jag och omvandlade mina 100000 radissonpoäng till SEK10000. Bättre kunde jag inte göra. :)

Kommer nog att fortsätt använda kortet i begränsad omfattning och det verkar som att Radison var det en programmet som överlevde "slakten". Har återbesökt mitt Radisonkonto efter 7-8 år, men det verkar inte vara helt enkelt att se hur mycket poäng som går åt för att boka ett rum.

@erc tack för tipset, inte direkt insatt i Radisson Americas sedan spliten. Måste man gå med där innan eller hur gjorde du? Känns som bättre potentiellt värde detta än EB växling innan medlemsskapet avvecklas.

Nya Radisson Red vid MIA kostar t ex 60k, alltså motsvarande ~8600eb om detta döende programs poäng istället växlas.

Jag har försökt att boka en natt för poäng i Bangkok men jag lyckas inte.:(
Försöker via appen på iPhone. Någon mer med samma problem?
Statuslös nu fast har 158000 poäng där

@erc tack för tipset, inte direkt insatt i Radisson Americas sedan spliten. Måste man gå med där innan eller hur gjorde du? Känns som bättre potentiellt värde detta än EB växling innan medlemsskapet avvecklas.

Nya Radisson Red vid MIA kostar t ex 60k, alltså motsvarande ~8600eb om detta döende programs poäng istället växlas.
Jag har varit med där sedan uppdelningen och matchat statusen. Det är lite pyssel men de flesta tror jag har lyckats.

Första besökt hos ett Radisson efter förändringen av deras program.

Radisson Scandinavia Göteborg
Status: VIP
Bokat: Standardrum utan frukost
Fick: Juniorsvit (kanske var det "best available room")

Förmån: Frukost ingår

Dock ingår inte loungen, vilket jag kanske hade trott. Den ingår om du blir uppgraderad till Executive rum (vilket det inte gjort tidigare). Nu var alla Executive rum upptagna så gick inte att bli "nedgraderad". Vad förmånen "Access exclusive VIP areas in selected hotels" i praktiken innebär återstår att se.

Toppen