Senaste nytt

Den stora tråden om Eggs Benedict på hotellfrukost

Här är först Eggs Florentine från IC Barcelona
Visa bifogad bild 141767
Hade stått för länge i ugnen, så hollandaisen hade skurit sig. Inget bröd och kanske någon rest av lax kunde skönjas.
Eggs Florentine skall inte ha lax, det skall alltid vara sauterad spenat, och kan ha kanadensiskt beacon eller inte. Men ingen lax (det är Royale).

Fun fact, det skall ha varit Catherine de Medici från Florens som gillade spenat på 1500-talet som tog spenaten i olika rätter till Paris. Därav "Florentine",
 

Vatten

Medlem
DSC_0739.JPG
Mandarin Oriental Bangkok, Thailand. Lite språkproblem med kocken. Skinka eller lax frågade kocken? skinka tack sa jag. Lax blev det! Nytt försök imorgon.
 

Vixit

Medlem
Benedict på Roomers i München var inte någon höjdare, såsen var okej men alldeles för mycket av den (jag glömde att be att få den vid sidan om). Klart bättre var pocherat ägg på avokado toast, som egentligen också skulle komma med fetaost, men det avböjde jag.

Off topic så var deras Flat White inget vidare. Jag såg efteråt på menyn att de översatte Flat White inom parentes med ”Milchkaffee”, vilket säkert var det jag fick, men inte är det samma sak som en Flat White i min mening.
 

Attachments

  • 2927FF36-6606-4BD5-8161-DE2197CDFD15.jpeg
    2927FF36-6606-4BD5-8161-DE2197CDFD15.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 65
  • 4B5626EA-A71F-47EA-A797-7443CACAE117.jpeg
    4B5626EA-A71F-47EA-A797-7443CACAE117.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 83

Valley

Medlem
Benedict på Roomers i München var inte någon höjdare, såsen var okej men alldeles för mycket av den (jag glömde att be att få den vid sidan om). Klart bättre var pocherat ägg på avokado toast, som egentligen också skulle komma med fetaost, men det avböjde jag.

Off topic så var deras Flat White inget vidare. Jag såg efteråt på menyn att de översatte Flat White inom parentes med ”Milchkaffee”, vilket säkert var det jag fick, men inte är det samma sak som en Flat White i min mening.
På Le Meredien kunde man inte skillnaden på Zwiebel och Kesä när jag bedställde en omelette
 

bnr

Medlem
Eggs Benedict och Eggs Royale på Hotel Schloss Seefels för ett par veckor sedan.
Jag åt Royale och tror att det var vinnaren baserat på hur Benedict ser ut.
 

Attachments

  • IMG_4636.jpeg
    IMG_4636.jpeg
    492,9 KB · Visningar: 87
  • IMG_6300.jpeg
    IMG_6300.jpeg
    460,2 KB · Visningar: 79
Toppen