Senaste nytt

Den stora tråden om Eggs Benedict på hotellfrukost

011430121

Medlem
Gud sonen hade fixat Egg Benedict idag till frukosten för 6 personer, hans mor fyller återigen år, samt morsdag.
Han hade lyckats med perfekt med gulan till alla perfekt stekt brödskiva samt lagomt med hollandaisesås.
Verkligen stolt över ”Gossen” när det gäller Egg Benedict.
Dessvärre har han fått en fel uppfostran han är Djurgårdare, jag har hela tiden försökt att han skal komma in i den fina AIK familjen och den värme vi har gemensamt når det är match, jag har inte givit upp hoppet.

IMG_1090.jpeg

Doctor-X

Medlem
Uppföljning från samma outlet (Hilton Helsingfors). Både porslin och garnityr hara poppats till (även om porslinet med 'stjälken' fortfarande dominerar fruktostmatsalen). Bra ägg, men de kunde ju löpt linan ut med English muffins.

Nåväl, EggsB till far, pannkakor till Jr. Alla glada!

Visa bifogad bild 138438

Uppföljning #3 (Hilton Helsinki Strand) - tillbaka till det gamla porslinet! Mycket bra Eggs Benedict! Smakrik sås!

IMG_4062.jpeg

Doctor-X

Medlem
Hilton Gdansk, de har bytt från toast till English muffin - vilket känns som ett plus, dock något för hårt rostat för mig. Gulan var lite för kokt och lite för lite sås. Krispig bacon.
3,8 av 5. Har 3 nätter kvar så får se hur det utvecklas!

Som vanligt en bra frukost här! Be om kaffe istället för att ta i den vanliga maskinen, då gör de cappuccino från en riktigt espressomaskin, samma sak gäller juice då får man färskpressad apelsinjuice. Allt extra är gratis som HHD.

IMG_4148.jpeg

Doctor-X

Medlem
Hilton Gdansk, de har bytt från toast till English muffin - vilket känns som ett plus, dock något för hårt rostat för mig. Gulan var lite för kokt och lite för lite sås. Krispig bacon.
3,8 av 5. Har 3 nätter kvar så får se hur det utvecklas!

Som vanligt en bra frukost här! Be om kaffe istället för att ta i den vanliga maskinen, då gör de cappuccino från en riktigt espressomaskin, samma sak gäller juice då får man färskpressad apelsinjuice. Allt extra är gratis som HHD.

Visa bifogad bild 142763

Alla minus från igår är totalt utsuddade och Hilton Gdansk levererar en perfekt Eggs Benedict! Perfekt gula, lagom smakrik sås och rostad English muffin. En solid 5 av 5!

IMG_4156.jpeg

rsimon

Medlem
OT, men eftersom perfektion uppnåddes på Café Sprüngli på Paradeplatz i Zürich måste jag omnämna den i detta forum:

Ägg, sås, english muffin, lättrökt bräckt skinka… allt satt! Detaljerna med milda örtkryddor som inte inkräktade på huvudbeståndsdelarna får ett extra plus. Utsökta smaker och proportioner!

IMG_2426.jpeg

Kris

Medlem
Hilton Park Wien , Egg Benedict beställs hos äggkocken, meddelade honom att Egg Benedict uppfinnaren @Kris är i stan, nja kanske mer korrekt tråd uppfinnaren.

Kocken blev nog skärrad, gulan totalt genomkokt. Betyg 2,5 av 5
Ytterligare en rapport från Wien. Inte så mycket mer att hurra för på InterContinental Wien. Torrt och trött. Gav det två chanser, först i klubbsalongen sen i den vanliga skolmatsbespisningen. Samma recept, med största skillnaden att varianten i klubbsalongen var kall efter att troligen åkt på vagn genom halva huset. Blir annan rätt i morgon till frukost tror jag bestämt... Kanske skall åka till Zürich istället :)

20230603_075434.jpg

Variant klubbsalong

20230604_081709.jpg

Variant skolmatsbespisning

Kris

Medlem
Tar mig friheten att gå off topic...

Vad som salufördes som EggsB på Turkish Airlines long haul visade sig (surprise) vara en blek kopia. Ingen skinka, pitabröd isf engelsk muffin, mornay isf hollandaise...

Men - hav tröst! Det smakade faktiskt helt ok.

20230702_142702.jpg

20230702_140452.jpg

Toppen