Senaste nytt

American Express devalverar MR-poäng från 1 september 2022

M.K

Medlem
  • Som sagt meningslöst att samla, glöm inte ta bort kortet i Applepay, jag lyckades glömma mitt eget råd då jag ser att jag det användes igår kväll, skyller på att det var lite dimmigt. :D
 
Hur räknar du nu? Jag tror du räknar med extra bonus vid uppnådda spendbelopp per år eller annat?

Jag räknar såhär och anser att efter devalvering så är 1M sign on poäng värda ca 2800kr, inte 4000kr

Betala med poäng NU: 0,0043kr/p kurs eller 233 poäng ger en krona som AMEX själva uttrycker det. 1M = 4292kr


Betala med poäng efter devalvering: 0,0028kr/p ny kurs. 1M = 2800kr värde

Omvandla till Partners är skiftande men om jag tar Eurobonus tex så ger 1M efter devalvering ca 35,000 EB poäng, 30,000 ger GO TOR till Europa. Jag bedömer att 35,000 EB är värda ca 2500-2800kr.

När man räknar och jämför är det uppenbart att AMEX vill förvilla så mycket som möjligt så att man ej fullt ska inse poängens värde

Bokar man hotell med poäng via amex hotellbokning som fine hotels & resorts så är kursen 0.6/p
 

Erik M

Medlem
Men det som är intressantare. Nu kommer ju alla poängmaximerare att behålla kortet fram till nyår för att kunna dricka öl för 4000 kr! @wenne87 ;) under fyra månader om man inkluderar utlandet:D Bra deal oavsett om man lägger pengarna på enbart öl, eller kombinerar med mat. Sedan är frågan hur Excel-Nisses kalkyl på HK ser ut för 2023? Räknar man med ett tapp, eller kommer man att slänga in något nytt erbjudande?

Får extrakortet också 2000+2000?
 

Renato

Medlem
Hallå!

Finns det några bra erbjudanden eller kampanj på olika flyg/hotell, vill få mer valuta. Jag tänkte vänta till mitten av augusti.

Jag missade Qatar tåget. :(
 
Toppen