Hur räknar du nu? Jag tror du räknar med extra bonus vid uppnådda spendbelopp per år eller annat?
Jag räknar såhär och anser att efter devalvering så är 1M sign on poäng värda ca 2800kr, inte 4000kr
Betala med poäng NU: 0,0043kr/p kurs eller 233 poäng ger en krona som AMEX själva uttrycker det. 1M = 4292kr
Betala med poäng efter devalvering: 0,0028kr/p ny kurs. 1M = 2800kr värde
Omvandla till Partners är skiftande men om jag tar Eurobonus tex så ger 1M efter devalvering ca 35,000 EB poäng, 30,000 ger GO TOR till Europa. Jag bedömer att 35,000 EB är värda ca 2500-2800kr.
När man räknar och jämför är det uppenbart att AMEX vill förvilla så mycket som möjligt så att man ej fullt ska inse poängens värde
Men det som är intressantare. Nu kommer ju alla poängmaximerare att behålla kortet fram till nyår för att kunna dricka öl för 4000 kr! @wenne87 under fyra månader om man inkluderar utlandet Bra deal oavsett om man lägger pengarna på enbart öl, eller kombinerar med mat. Sedan är frågan hur Excel-Nisses kalkyl på HK ser ut för 2023? Räknar man med ett tapp, eller kommer man att slänga in något nytt erbjudande?
Detaljerna diskuteras i denna tråd:Istället för att ta bort inlägget svarar jag mig själv:
Nej bara huvudkortet i denna kampanj
Bokar man hotell med poäng via amex hotellbokning som fine hotels & resorts så är kursen 0.6/p
Hänger nog kvar ett tag till. Bl a hade jag inte reflekterat över fast track, men använde det både i Palermo och Rom förra helgen, mycket smidigt. Dete är ju en förmån som är svår att prissätta, om man nu inte missar flyget pga att man inte hade fast track.