Håkan Hansson
Medlem
Idag anlände den där 40% transferbonusen till Qatar avios. Förde över från MR den 15 juni.
Idag anlände den där 40% transferbonusen till Qatar avios. Förde över från MR den 15 juni.
Hej,
tecknade platinum kortet i febr när det var erbjudande på 1milj Amex poäng (60k spend) som enl erbjudandet motsvarar 4 000kr. Har passerat spend kravet med råge men får in poängen i nov-22 enl kundtjänst och nu med devalveringen så kommer ju 1milj poäng inte vara värd lika mycket. Enl kundtjänst kommer jag bli kompenserad med extra poäng till motsvarande värde men han visste inte hur mycket poäng det blir. Får se i nov, men vågar inte riktigt lita på kundtjänst. Någon annan i liknande sits?
Jag skulle definitivt se till att ha det där i skrift.
Har nog dragit in 1,3 miljoner MR på "sign up and spend" bonusar de senaste 1,5 - 2 år. Först till Gold och sedan till Platinum. Att dra in ca 100 000 Avios tack vare 40% kampanjen var ju en bra affär. Men som majoriteten konstaterar, det blir i princip värdelöst om man vill dra in flyg- och hotellpoäng. Men dom skall ju ha kred för att dom förannonserade sin "enhancement"
Bra analyser kring anledningarna till "enhancements" på de senaste sidorna. Jag gick från Gold till Plat av den enkla anledningen att jag insåg att jag kunde få knappa 100 000 Avios till BA till ett mycket bra pris om jag bytte. Nu blev det ännu bättre med Qatar-dealen Eftersom jag är i Sthlm någon gång per månad har jag kunnat utnyttja båda "Dining by Amex" i år. Eftersom jag har BA-Gold, flyger ofta från GOT, så ger "Pontus" inget mervärde. Men jag hade nog kunnat tänka mig att hänga kvar ett tag till, eftersom det var ok växlingskurs på MR till mina program, kombinerat med övriga förmåner. Nu lär jag bumpa ner till Gold den 1/9. Fyra loungebesök per år när jag inte flyger OW är nog vad som behövs, lounge "on the go" har jag kvar, jag drar den mesta spendering på kreditkort till Miles&More, eftersom jag har OW som min huvudallians, det jag sparar in på att "gradera ner" till Gold kan jag ju lägga på restaurangbesök i Sthlm tre gånger per år.
Men som har konstaterats, Sverige är en liten marknad, antagligen finns största kundbasen i Sthlm, frågan är hur man bedömer marknadspotentialen i Göteborg och Malmö, med tanke på erbjudanden, och vi som sitter utanför är antagligen i en liten minoritet, och ser vi till poängjägarna, så är vi nog i minoritet, som har konstaterats tidigare.
oh spännande. Var inne kring 09 imorse - men då fanns den inte. Nu ligger bonusen där dock
Det är dock helt korrekt. Enligt den nuvarande kursen så är 1M poäng värda 6000kr att boka resor i portalen. En devalvering till 0,4 öre per poäng (4000kr) känns rimlig.Jag är i samma sits. Jag väntar med kundtjänst-tjafs till i November. Jag har dock sparat skärmbild som beskriver exakt hur deras erbjudande var formulerat.
Det är dock helt korrekt. Enligt den nuvarande kursen så är 1M poäng värda 6000kr att boka resor i portalen. En devalvering till 0,4 öre per poäng (4000kr) känns rimlig.