Senaste nytt

American Express devalverar MR-poäng från 1 september 2022

EgOscar

Medlem
Vad löser ni in era poäng till post-devalvering? Jag har bokat hotell direkt med AMEX till en 2.8SEK = 1000poäng kurs, detta har känts prisvärt. Igår när jag skulle betala på nike.com såg jag att möjlighet att betala med poäng kom upp och det var samma 2.8SEK kurs så jag blev av med ytterligare några poäng.
 

M.K

Medlem
Jag har knappt fått ihop någon poäng sedan de förstörde programmet. Bara 20öre i spend denna månad, snittar runt 30öre med klubbmetallen. Tidigare snittade jag 25000sek/mån med mitt Plat.

Det lär ta tid få ihop ett nytt poängsaldo..
 

Solomun

Medlem
Svärfar sitter på en hel del AMEX-poäng, var får man mest bang for the back? Han är med i Eurobonus, men som jag förstår det är inte värt att konverta dit efter devalveringen. Sett konvertingslistan för resp. program, men är bara Eurobonus som jag själv är insatt i. Dv.s vet inte om X poäng hos är Y är mer fördelaktigt än X poäng hos Z.

Han reser en del del, så främst hotell och flygbolag som är intressant.
 

Doctor-X

Medlem
Svärfar sitter på en hel del AMEX-poäng, var får man mest bang for the back? Han är med i Eurobonus, men som jag förstår det är inte värt att konverta dit efter devalveringen. Sett konvertingslistan för resp. program, men är bara Eurobonus som jag själv är insatt i. Dv.s vet inte om X poäng hos är Y är mer fördelaktigt än X poäng hos Z.

Han reser en del del, så främst hotell och flygbolag som är intressant.

Har han AmEx Platinum och således Hilton Gold per automatik? (5th night free vid poängbokning är rätt förmånligt)

Jag tycker personligen att 13 MR -> 1 Hilton Honors point inte är jättedåligt, men inte jättebra (men kanske den bästa konverteringen i mitt tycke om man inte behöver fylla på i något specifikt program). Rätt mycket i linje vad man tjänar via det tyska Hilton-brandade kreditkortet från DKB (1p/1€).

En hel del poäng är också svårvärderat, är det 100.000 MR? eller 1.000.000MR?

Finns en del guldkorn gällande Hilton Honors:
 

Solomun

Medlem
Har han AmEx Platinum och således Hilton Gold per automatik? (5th night free vid poängbokning är rätt förmånligt)

Jag tycker personligen att 13 MR -> 1 Hilton Honors point inte är jättedåligt, men inte jättebra (men kanske den bästa konverteringen i mitt tycke om man inte behöver fylla på i något specifikt program). Rätt mycket i linje vad man tjänar via det tyska Hilton-brandade kreditkortet från DKB (1p/1€).

En hel del poäng är också svårvärderat, är det 100.000 MR? eller 1.000.000MR?

Finns en del guldkorn gällande Hilton Honors:
Han har platinum.

Minns inte exakt hur mycker poäng det rörde sig, 1 000 000+ skulle jag tro. Han nämnde att han är med i BA:s program (1/20) men vet inte vad hans saldo är där, vad räcker 50 000 poäng till hos BA? Eurobonus har han redan ca 200 000 poäng, så även om 34 440 poäng från Amex kan ju användas som komplement.

Tror nog det lutar åt att rekommedera Hilton, tack för svar :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen