Flygsiffrorna är på nedåtgående och i synnerhet inrikestrafiken.Piloterna förnekar att de kräver så mycket men visst borde piloterna byta till andra flygbolag som betalar mycket mer än SAS så får SAS försöka hitta nya piloter istället.
Flygsiffrorna är på nedåtgående och i synnerhet inrikestrafiken.Piloterna förnekar att de kräver så mycket men visst borde piloterna byta till andra flygbolag som betalar mycket mer än SAS så får SAS försöka hitta nya piloter istället.
Jag har inte sett någon dementi på att de kräver 13%. Däremot så säger de att de minsann och dar inte tjänar 93k i snitt, men de vägrar säga ett snitt för det finns så många sätt att räkna det på. Deras uttalande och hemlighetsmakeri gällande deras lön gör att om man granskar det med just de kritiska ögon du efterfrågar så tror man att det ligger en hund begraven. Det gör att jag tar allt vad piloterna säger med en stor nypa salt!25% till 13% har det kommit fram officiellt från SPG eller är det bara genom SAS + media?
Jag ber er alla att kritiskt granska vad som spottas ut i media...då vi som "BC-experter" vi egentligen vet vad som händer och vad de grupperna har som mål.
Om inte lönen är viktig så borde de ju släppa det kravet. Kanske till och med ligga under märket för att få igenom det andra som är viktigt?Förhandlingspositionen!
Men som sagt är inte lönen en första sak....
Dette er arbeidshverdagen SAS-pilotene kaller «uverdig» - SAS - Børs og Finans - E24
Piloterna förnekar att de kräver så mycket men visst borde piloterna byta till andra flygbolag som betalar mycket mer än SAS så får SAS försöka hitta nya piloter istället.
Jag har inte sett någon dementi på att de kräver 13%. Däremot så säger de att de minsann och dar inte tjänar 93k i snitt, men de vägrar säga ett snitt
Helt rätt.Om inte lönen är viktig så borde de ju släppa det kravet. Kanske till och med ligga under märket för att få igenom det andra som är viktigt?
Håller med, då jag hör med mina vänner som arbetar inom SAS och när de sedan pratar om SAS -piloternas vrede om ledningen så blir jag lite mörkrädd. Pilotfacken har alltid varit uppdelade vilket har gjort att SAS alltid spelat ut dem mot varandra och detta är första gången de förhandlar tillsammans vilket kan förklara den långa meningslösa förhandlingstiden då de olika länderna gjorde det gamla vanliga att förhandla per land (bara en gissning från mig).Det enda viktiga är att detta blir en ENORMT dyr läxa för alla inblandade. Tyvärr drabbas oskyldiga aktieägare, kunder och annan personal inom SAS men det är likväl viktigt att detta kostar ENORMT mycket. Annars kan det aldrig bli ordning i leden.
Det enda viktiga är att detta blir en ENORMT dyr läxa för alla inblandade. Tyvärr drabbas oskyldiga aktieägare, kunder och annan personal inom SAS men det är likväl viktigt att detta kostar ENORMT mycket. Annars kan det aldrig bli ordning i leden.
Men om de är så arga på att SAS ledning har fått bolaget att överleva, vad är planen då? De hoppas på att SAS går omkull, och att Norwegian då snabbt expanderar för att ta linjerna och därmed behöver nyrekrytera föredetta SAS-piloter till högre lön än vad de hade förut?Håller med, då jag hör med mina vänner som arbetar inom SAS och när de sedan pratar om SAS -piloternas vrede om ledningen så blir jag lite mörkrädd.
Finns det någon? Alls? Kan inte minnas att jag hört om någon så högavlönad grupp som gjort det, typ någonsin? (eller för den skulle med 50 eller 60 eller 70 per månad)Det är ganska få tjänstemannagrupper som går i strejk med en (påstådd) medellön om 93000 kr/månad.