Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Jag ska flyga hem från Chicago med sas business imorgon, ord-arn. Nu är jag ombokad med iceland air ser jag, deras saga class ser inte rolig ut! Kan knappt fälla sätet! Vad göra? Ta den flighten eller försöka ringa till sas? Vilket nummer fungerar bäst/billigast från USA?

Jag ska flyga hem från Chicago med sas business imorgon, ord-arn. Nu är jag ombokad med iceland air ser jag, deras saga class ser inte rolig ut! Kan knappt fälla sätet! Vad göra? Ta den flighten eller försöka ringa till sas? Vilket nummer fungerar bäst/billigast från USA?
Om du måste åka i morgon så är det väl kanske inte jättelätt att hitta något annat när de redan bokat om dig dit, men om du kan tänka dig en annan dag kan det säkert vara värt ett försök.

De har ju ett 1-800-nummer i USA, det ska ju vara gratis, så jag skulle föreslå det. Är det inte gratis från hotell-telefonen så använd t.ex. Skype där det är det.

Har en CPH-ARN flight imorgonkväll. Satt och uppdaterade appen och vips så stod det cancelled på flyget. Har dock fortfarande inte fått något sms eller liknande från SAS, man vill väl begränsa inringet.

Ringde kundtjänsten, kom fram efter 1h25min (är EBG, oklart om det spelar roll). Blev ombokad via Helsingfors med Cityjet. Bra service och snabb hjälp.

Så ni som sitter uppe och väntar på besked, håll koll på appen/hemsidan och förlita er inte på smset!

Exakt! Har inte vågat skriva det... Men i min värld så springer normalt inte den gruppen till facket och grinar, antingen så förhandlar man själv eller så byter man jobb om villkoren inte passar.
Divalater. Resonera kring schemat om det nu är problemet. Ge dem som har allra lägst. De som ska i pension o har +95 borde skämmas. Rel låg utbildning på den lönen. 80 talet var några decennier sedan. Tack för ordet och godnatt vänner!

Kan inte någon nyktra till i mediadrevet.... enligt en tidning skall piloterna först ha 30% på allt inkl men nu 13% …
VI alla som är anställda i Sverige får traktamente ur samma reglemente. Företagen måste också betala arbetsgivaravgift till staten (tyvärr enligt mig) men som är en kostnad per anställd.
Det är trist att blanda allt till stor box till media som inte vill eller har möjlighet att bryta ut vad som SAS säger.

Hade problem sist då usa ton inte matchar våra tryck 1 för x tryck 2 för... prova chat eller be ngn hemifrån lösa det

• Gilla
Reactions: Gus

Ring +1 numret från Skype i USA. Det är gratis.

• Gilla
Reactions: Gus
Det enda viktiga är att detta blir en ENORMT dyr läxa för alla inblandade. Tyvärr drabbas oskyldiga aktieägare, kunder och annan personal inom SAS men det är likväl viktigt att detta kostar ENORMT mycket. Annars kan det aldrig bli ordning i leden.
Har man råd att strejka har man för hög lön i förhållande till den låga arbetsmoralen man besitter.

Divalater. Resonera kring schemat om det nu är problemet. Ge dem som har allra lägst. De som ska i pension o har +95 borde skämmas. Rel låg utbildning på den lönen. 80 talet var några decennier sedan. Tack för ordet och godnatt vänner!
Skall vi skicka en gemensamt mail till Magdalena Andersson att det statliga traktamentet är för högt och att det finns personer som reser utomlands kan få för stora traktamenten?;)

Toppen