Ett av de mest fascinerande ämnen som finns. Bilar! Och i synnerhet om Volvo är involverat.
Kvalitet är ett väldigt personligt begrepp, uppenbarligen. Men när jag nu letar nästa bil och sätter mig i Volvos senaste modeller av XC 60/70 finns inte på kartan att de håller samma komfort och kvalitet som en BMW, Audi och MB.
Jämföra Volvos bästa stol med en komfortstol från München är, för de flesta, som att jämföra en Stresslessfåtölj med en pinnstol.
En annan jämförelse jag gjorde mellan min XC och min(a) BMW är att i Volvon glappade det lite både här och där. Vid tvätt så buktade sig plåten i taket, avgassystemet skallrade och slog.
Invändigt så hade jag konstigt kalldrag från bakom konsolen. Ljudet från hands free-anläggningen var inget vidare.
Men jag fasar för vad som kan hända med BMW och servicesidan. Har på känn att man starkt riskerar VW-syndromet inom kort.
Har nu bara Audi kvar att titta på och så den nya C-klassen, innan beslut kan tas. Men Volvo kommer det inte bli. Man ligger allt för långt efter komfort- och kvalitetsmässigt i förhållande till priset.
Och om någon har ett tips på trevlig Audihandlare att besöka helst längst E18 och söderut, tar jag gärna emot tips.