SAS sa ju (för ett år sedan om jag minns rätt) att "ett beslut kommer snart" om framtida regionalmaskinsflotta. Vill minnas det valdes mellan A220 och E2. Har man övergett dessa planer helt, och det är gamla begagnade förra generationens flygplan likt dessa som det blir istället eller i väntan på beslut?
@Tobbe.O har du någon information vad dessa maskiner skall placeras?Jag har inte hört så mycket mer om det. Men om jag inte missminner mig tror jag att det nyligen nämndes att man avvaktade med beställning på A220 pga diverse motorproblem. Motorerna håller inte som tänkt.
Denna maskinen som nu kommer är bara 6 år - vilket inte är någon ålder på ett flygplan. Ny färg på kroppen och uppdaterad kabin så märker gemene man ingen skillnad![]()
@Tobbe.O har du någon information vad dessa maskiner skall placeras?
Exakt min tanke, det är väl färre CRJ på ARN numera när X Fly har lämnat oss, har City Jet några baserade på ARN?Nej det har jag tyvärr inte. De befintliga maskinerna flyger omväxlande inom Norge och från Köpenhamn, men ingen fast bas.
Det har ju setts annonser där man söker personal till Arlanda så det vore inte otänkbart att några maskiner hamnar i Stockholm. Jag tror att dessa maskiner hade varit ett bra komplement på Arlanda till ATR/CRJ900 och de större A320Neo maskinerna![]()
Exakt min tanke, det är väl färre CRJ på ARN numera när X Fly har lämnat oss, har City Jet några baserade på ARN?
Jag vet att 6 år på ett flygplan inte är någon ålder, och mitt inlägg var inte menat som negativt. Föredrar dessa framför ATR och CRJ - men vill helst se A220.Jag har inte hört så mycket mer om det. Men om jag inte missminner mig tror jag att det nyligen nämndes att man avvaktade med beställning på A220 pga diverse motorproblem. Motorerna håller inte som tänkt.
Denna maskinen som nu kommer är bara 6 år - vilket inte är någon ålder på ett flygplan. Ny färg på kroppen och uppdaterad kabin så märker gemene man ingen skillnad![]()
Jag vet att 6 år på ett flygplan inte är någon ålder, och mitt inlägg var inte menat som negativt. Föredrar dessa framför ATR och CRJ - men vill helst se A220.
Nja, hellre en något åldrad Embraer eller CRJ framför en helt ny ATR i min bok.Ja jag håller med dig!Nya plan är alltid fräschast och roligare
![]()
Nymålad, nyservad och med ny inredning - absolut.Nja, hellre en något åldrad Embraer eller CRJ framför en helt ny ATR i min bok.