Senaste nytt

SAS Link - Embraer 195

palmen

Moderator
Såg att på min nästa resa så har de ändrat flygplan från en A319 till något odefinierbart där jag inte heller känner igen seat map.

Gör man en ny bokning så står det att det är SAS Link som utför flygningen och att det är med en Embraer 195. Ska bli kul att testa, som tur var såg jag det redan nu så att jag kunde byta till nödutgångsraden som verkar vara rad 14.

Hur mycket är dessa plan inplanerade framöver?
 

KalleSus

Medlem
Såg att på min nästa resa så har de ändrat flygplan från en A319 till något odefinierbart där jag inte heller känner igen seat map.

Gör man en ny bokning så står det att det är SAS Link som utför flygningen och att det är med en Embraer 195. Ska bli kul att testa, som tur var såg jag det redan nu så att jag kunde byta till nödutgångsraden som verkar vara rad 14.

Hur mycket är dessa plan inplanerade framöver?
SAS har leasat sex maskiner för Link-trafiken. Dessa är målade i SAS-livery och får registreringarna SE-RSI, SE-RSK, SE-RSL, SE-RSM, SE-RSN, SE-RSO.
SAS startar också en Link-bas i Bergen, och om jag minns rätt ska två eller tre maskiner stationeras där.
När trafiken kommer igång är för mig okänt.
Jag har ännu inte sett maskinerna i tidtabellerna, men de är tydligtvis på väg ut i trafik snart.
När har du fått en Embraer - och vart ska du åka?
 

palmen

Moderator
SAS har leasat sex maskiner för Link-trafiken. Dessa är målade i SAS-livery och får registreringarna SE-RSI, SE-RSK, SE-RSL, SE-RSM, SE-RSN, SE-RSO.
SAS startar också en Link-bas i Bergen, och om jag minns rätt ska två eller tre maskiner stationeras där.
När trafiken kommer igång är för mig okänt.
Jag har ännu inte sett maskinerna i tidtabellerna, men de är tydligtvis på väg ut i trafik snart.
När har du fått en Embraer - och vart ska du åka?
Nästa vecka på fredag från Köpenhamn, och jag ska inte till Norge.
 

Tobbe.O

Medlem
Hittade SAS Link i tidtabellen till Bryssel nästa fredag.

Screenshot_20220405-195057_Samsung Internet.jpg
 

palmen

Moderator
Den flyger även denna 11 april, ingen flight på sträckan den 10e. Verkar vara 2 flighter om dagen på BGO-CPH.
Screenshot_20220405-200228_Chrome.jpg
 

Plus

Medlem
Det ryktas att den kommer in till CPH imorgon.
SE-RSK ska det vara. Kollade FR24 men såg inget.
 
Toppen