Senaste nytt

SAS Link - Embraer 195

011430121

Medlem
Det jag tycker är tråkigt är att det kommer fler och fler plan som saknar WiFi nu när SAS hyr in kapacitet.
Kan man installera WiFi på E-195?
Dessa maskiner sätts även in på linjer som har mer än 3 timmars flyg tid
 

mha321

Medlem
Det jag tycker är tråkigt är att det kommer fler och fler plan som saknar WiFi nu när SAS hyr in kapacitet.
Ja det är lite trist. Samma med CR9 och ATR.

Kan man installera WiFi på E-195?
Absolut kan man det.

Däremot är väl frågan om man vill göra det om planen är att byta upp sig till E2 på ett par års sikt. Jag kommer inte ihåg om man hade annonserat det eller om det var spekulationer. Men man måste säkert kunna ha det i ett antal år innan det betalar sig att göra en sådan installation.
 

011430121

Medlem
Ja det är lite trist. Samma med CR9 och ATR.


Absolut kan man det.

Däremot är väl frågan om man vill göra det om planen är att byta upp sig till E2 på ett par års sikt. Jag kommer inte ihåg om man hade annonserat det eller om det var spekulationer. Men man måste säkert kunna ha det i ett antal år innan det betalar sig att göra en sådan installation.
Tack, det är väl inget sagt om man skall byta till E2 eller om man har tagit in E1 för att komma i ett bättre förhandlingsläge med Airbus om ev. A220
 

mha321

Medlem
Tack, det är väl inget sagt om man skall byta till E2 eller om man har tagit in E1 för att komma i ett bättre förhandlingsläge med Airbus om ev. A220
Båda de är ju (tyvärr) argument för att inte installera wifi. Det är ju bara om man planerar att behålla nuvarande E1or ganska långt som det blir gjort tror jag.
 

palmen

Moderator
Då var man ombord, trevligt med utrymme och man kan gå raklång till skillnad från CRJ, även boarding från gatebryggan istället för apron.
Rad 14 är nödutgång och det går verkligen inte klaga på benutrymmet. Stolarna är också sköna, gillar att de är lite formade utifrån kroppsform istället för helt platta.
20220415_075746.jpg
20220415_075802.jpg
20220415_075842.jpg
20220415_075900.jpg
 

JensE

Medlem
Hur är bredden? A320 är ju ok men ATR och CRJn får man ju sitta ganska klistrad axel mot axel.
Hade varit trevligare med dom små ERJ med 1+2 seating
 

Ricci

Medlem
När RG kom in som VD försökte han ändra SAS "beteende" och skaffa sig så många flygplanstyper som möjligt...
Han försökte sig på Lean även om beteendet satt i väggarna "flest flygplanstyper vinner.."
När RG är borta verkar vara fullt ös igen.....och långsiktiga kostnader för service och reservdelar verkar vara borta blåsta... det verkar gå bra nu för SAS, eller?

Edit: A220 vore än bättre maskin för dem, även om den inte helt tillhör Airbus-familjen.
Men SAS kommer alltid ha närhet till reservdelar till dessa maskiner, då huvud distributören globalt är SATAIR med säte på CPH.

*Avd Sarkasm*
 
Last edited:
Toppen