LPC123
Medlem
Ja alla dar på året!Nja, hellre en något åldrad Embraer eller CRJ framför en helt ny ATR i min bok.
Ja alla dar på året!Nja, hellre en något åldrad Embraer eller CRJ framför en helt ny ATR i min bok.
Betyder inte frasen att SAS kommer att öka Link-flottan med 30%, från 10 till 13, genom att de tre redan nämnda E195 är på väg in? Några tidigare artiklar har indikerat att SAS vill/planerar/hoppas att öka Link-flottan mer än så?Också låst artikel, men SAS vill öka flottan med 30%
![]()
SAS Link vil øge flåden med 30 procent - CHECK-IN.DK
Danmarks største medieunivers om luftfart, rejser & turismecheck-in.dk
Betyder inte frasen att SAS kommer att öka Link-flottan med 30%, från 10 till 13, genom att de tre redan nämnda E195 är på väg in? Några tidigare artiklar har indikerat att SAS vill/planerar/hoppas att öka Link-flottan mer än så?
Ja. Danska leder ofta till missförstånd.Betyder inte frasen att SAS kommer att öka Link-flottan med 30%, från 10 till 13, genom att de tre redan nämnda E195 är på väg in? Några tidigare artiklar har indikerat att SAS vill/planerar/hoppas att öka Link-flottan mer än så?
Just nu ja. Tar väl flera år att få ett så populärt flygplan så lägg beställning nu så är motorproblemen förhoppningsvis lösta fram tills dess@Remington Steele just nu är det bra att SAS Link inte har A220 i flottan
![]()
Airbaltic ställer in tusentals flyg under sommarsäsongen
Över 60 000 passagerare kommer att påverkas, varnar Airbaltic.yle.fi
Det blev i veckan en resa med E195 direkt följt av CRJ900. Har tidigare flugit en del med airBaltics a220s när de körde wet-lease. Val av framtida regionalmaskin beror såklart på många viktigare faktorer än passagerarkomfort, men jag förvånar mig själv som Airbus-aktieägare över hur mycket jag tycker om E195an!
Visst, det lät som att någon glömt en maracas i galley precis vid take-off (benigna 14-ålders ljud?) men kabinen är orimligt rymlig och trevlig jämfört med CRJ. Vid högre beläggning gillar jag den nog mer än både a220 och (wifilös) a320neo. Nästa bonusresa bokades under sista kampanjdag idag och det blev BLQ istället för LIN/MXP för att testa hur den presterar på längre resor! Tar man i framtiden in nya Embraers så kan det nog bli riktigt bra.
ATR? Den inte får vara med i jämförelsen.