Har status med Le Club AccorHotels, BW Rewards och Radisson Rewards, så jag kollar alltid först deras utbud på mina privatresor. I fall prisnivån eller utbudet inte känns lockande, så blir det Booking.com med Flying Blue -milintjäning. Har även börjat pröva Hotwire, som kräver att kolla upp slutliga priset på personuppgiftssidan. Med BW är det ett plus att recensionerna från TripAdvisor syns.
Har nu på kommande min första övernattning från Hotwire och hotellet blev den som jag förväntade mig, så inte precis missnöjd, men Hyatt eller Holiday Inn skulle gjort mig mera glad p.g.a. sparpotentialen i så fall.
Sparade nu en 20-30 $ i jämförelse med det direkta priset på Hotwire.
Booking.com har blivit mitt standardval för övernättningar utanför mina lojalitetsprogram, eftersom jag gillar kartvyn och recensionerna är ett stort plus. Tycker om hur sajten funkar och deras kundservice per telefon har varit okej. I sen helhet en mycket väl fungerande serviceupplevelse. Så har jag dessutom även själv blivit ivrig på att skriva recensioner på Booking.com.
Ett exempel från några tillbaka (kan ju läsa sin egna gamla recensioner när man är inloggad), minuslistan från ett hotell:
As I previously wrote, only the WLAN is a minus. Other than that, I could of course say that things could be slightly more modern in terms of decor in the rooms and public areas, but it's a British hotel. It would be blasphemy to expect anything else than aunty Martha's good ol' curtains and canvas works.