Senaste nytt

Vilken hotellbokningssajt väljer ni?

Flying Finn

Medlem
Har status med Le Club AccorHotels, BW Rewards och Radisson Rewards, så jag kollar alltid först deras utbud på mina privatresor. I fall prisnivån eller utbudet inte känns lockande, så blir det Booking.com med Flying Blue -milintjäning. Har även börjat pröva Hotwire, som kräver att kolla upp slutliga priset på personuppgiftssidan. Med BW är det ett plus att recensionerna från TripAdvisor syns.

Har nu på kommande min första övernattning från Hotwire och hotellet blev den som jag förväntade mig, så inte precis missnöjd, men Hyatt eller Holiday Inn skulle gjort mig mera glad p.g.a. sparpotentialen i så fall. :) Sparade nu en 20-30 $ i jämförelse med det direkta priset på Hotwire.

Booking.com har blivit mitt standardval för övernättningar utanför mina lojalitetsprogram, eftersom jag gillar kartvyn och recensionerna är ett stort plus. Tycker om hur sajten funkar och deras kundservice per telefon har varit okej. I sen helhet en mycket väl fungerande serviceupplevelse. Så har jag dessutom även själv blivit ivrig på att skriva recensioner på Booking.com.

Ett exempel från några tillbaka (kan ju läsa sin egna gamla recensioner när man är inloggad), minuslistan från ett hotell:

As I previously wrote, only the WLAN is a minus. Other than that, I could of course say that things could be slightly more modern in terms of decor in the rooms and public areas, but it's a British hotel. It would be blasphemy to expect anything else than aunty Martha's good ol' curtains and canvas works.

;)
 

Valley

Medlem
Skärmavbild 2019-05-19 kl. 14.04.13.png

Att man fortfarande tillåts hålla på. Hotels.com
Carlton, Nürnberg. Hur kommer man fram till strax över 32' ?
Vid direktbokning Marriott. Billigaste rummet EUR 456 och deras bästa rum - Porticus Suite, hamnade på strax under EUR 800.

Kan det vara så att någon fortfarande går på detta ?
 
Visa bifogad bild 90936

Att man fortfarande tillåts hålla på. Hotels.com
Carlton, Nürnberg. Hur kommer man fram till strax över 32' ?
Vid direktbokning Marriott. Billigaste rummet EUR 456 och deras bästa rum - Porticus Suite, hamnade på strax under EUR 800.

Kan det vara så att någon fortfarande går på detta ?
Säkert någon som gör det, jag letar oftast på booking.com sen kollar jag även hotellets egen sida, har hotellets egen sida samma villkor och tillval för samma eller lägre bokar jag hos dom direkt.
Men jag kollar alltid runt och kollar om priset är skäligt och inte spetsat
 

Cancelled

Medlem
Lite udda tips kanske, men brukar ibland boka via Tui.at som har en del i alperna samt solsemesterorter. Har också TUI:s egna hotell om man vill bo på ett sådant utan att boka en paketresa.
Är det säkert att boka hotell via Tui (tui.de)? Jag har bokat Crown plaza O'hare med dom. Det var halva priset mot alla andra bokningssidor.. det verkar ju lite skumt?
 

BAS

Medlem
Jag har bokat med dem ett flertal gånger, men senast var före Corona. Har inte haft några problem med dem.

Utbudet och priserna är nog samma som på tui.com, men österrikarna hade - i alla fall tidigare - bättre avbokningsvillkor.
 

CoooC

Medlem
De få gånger som jag bokar på Hotels.com så väljer jag ALLTID 10%-rabatt (som i princip alltid går att hitta) före att samla till en bonusnatt.

Varför?

1. Köp 10, få 1 gratis motsvarar ju bara 9% rabatt.
2. Samlar man till bonusnatt och inte bokar så ofta så riskerar man att de uppsamlade nätterna försvinner.
3. När man väl bokar bonusnatten så måste priset per natt vara högre än det genomsnittliga priset per natt för de 10 uppsamlade nätterna - annars går man miste om värde.
4. När man bokar bonusnatten så ska man göra det på en ennattsvistelse. Bokar man flera nätter och applicerar en bonusnatt så räknas inte övriga nätter till nästa bonusnatt.
5. Bonusnatten går inte att applicera på alla hotell.

Med reservation att Hotels.com nyligen gjort förändringar som jag inte upptäckt då jag som sagt använder dom sällan och bara i undantagsfall.

Någon som sitter inne på en bra anledning att samla till bonusnatt som jag har missat?
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: hco

ulagun

Medlem
Hotel.coms sk. vip förmåner för gold kunder såsom rumsuppgradering är ett dåligt skämt. Har aldrig erbjudits sådan,
Ett exempel är hotel Eva senses i Faro.
Var där under lågsäsong tidigt i våras. VIP förmån rumuppgradering i mån av plats samt en flaska vin.
Trots halvtomt hotell, ingen uppgradering. Vinflaskan nekades jag först. Surnade till och visade bekräftelsen, svaret blev inget de hade någon info om, men OK.
 

hco

Medlem
Någon som sitter inne på en bra anledning att samla till bonusnatt som jag har missat?

Enig. For mig är det bättre att maxa rabatt (prio 1) + cashback (prio 2). Om det inte gäller hotell där jag har/jobbar mot status.

Man får se upp så att inte priset åker upp nästan lika mycket som cashbacken är. Händer ibland men oftast inte tycker jag.
 
Toppen