Senaste nytt

Vilken hotellbokningssajt väljer ni?

ulagun

Medlem
Upplever att hotell utbudet på hotel.com är avsevärt mindre än tex booking mfl.
Senaste sökningarna på Bornholm i agusti blev avsevärt fler på booking än hotels.com
Samma resultat på Rugen senare i höst.
 

Dawes

Medlem
Upplever att hotell utbudet på hotel.com är avsevärt mindre än tex booking mfl.
Senaste sökningarna på Bornholm i agusti blev avsevärt fler på booking än hotels.com
Samma resultat på Rugen senare i höst.
Upplever detsamma, hotell som tidigare bokats på Kreta (2st) via hotels.com finns numer enbart på booking.com (av de två siterna alltså).

Jag tycker annars det funkar rätt bra med att samla stämplar, lägger man till kampanjer om dubbla stämplar så kan det bli rätt bra utslätat över tid.
Gillar även att jag kan boka åt sonen för hans resor (han har inget intresse av lojalitetsprogram ännu) och samla in lite stämplar på dessa.
 

intuition

Medlem
Jag noterade att hotels.com inte kan boka alla rum på Scandic. De övre kategorierna, speciellt sviter, finns inte med. Testade även booking och några andra med samma resultat.
Är det någon som vet om det är Scandic som av princip bara lägger ut lägre rumskategorier på tredje-parts bokningssidor?
 
I nuläget tänkte jag gå 'all in' på booking.com så jag når "15 stays in 2 years" för att nå deras Genius Level 3.
Det kommer gå rätt snabb, och när man väl fått sin status behåller man den för alltid.

Därefter tänker jag gå tillbaka till att boka direkt via hotellet, om de matchar booking.com priset.

Angående booking/hotels är min uppfattning att i Sverige så matchar alltid hotellet egna sida priserna på tex booking.com, men så är det definitivt inte i USA. I USA var det klart billigare att boka via booking.com än hotellets egna sida.

För min senaste resa till USA reggade konto på www.priceless.com, de har en länk som ger 6% cashback om du bokar via booking.com.
 

Gusthild

Medlem
Upplever att hotell utbudet på hotel.com är avsevärt mindre än tex booking mfl.
Senaste sökningarna på Bornholm i agusti blev avsevärt fler på booking än hotels.com
Samma resultat på Rugen senare i höst.
Expedia som är moderbolag till hotels.com tar som standard 18% i provision medan booking tar som standard 15%
Sedan är booking mycket bättre med marknadsföring b2b vilket gör att fler finns där. Expedia är dock som leverantör mycket enklare att ha att ta med.
 
Toppen