Jag har, när jag inte bokat direkt med hotellet, alltid bokat via booking och har Genius 3 i deras program. Har aldrig varit ngt strul och det är tydligt vad som ingår (både när man bokar och i bekräftelsen).
Har dock börjat fundera på hotels då de erbjuder bonusnätter.
1. Finns det ngn som haft både Genius 3 hos booking och Rewards Gold hos hotels som kan uttala sig om det är ngn skillnad i pris.
2. Är majoriteten av hotellen Rewards-boenden, dvs boenden där man får tillgodoräkna sig samt lösa in bonusnätter?
3a. Är majoriteten av hotellen VIP-access-hotell?
3b. Är det vanligt att man uppgraderas?
Om ngn har Rewards Gold och kan ge mig ett pris på ett hotell/rum ett visst datum kan jag jämföra med Genius 3 hos booking.
Edit. nu är jag varken Rewards Gold eller inloggad på hotels men jämförde 2 hotell samma datum med samma villkor. Inloggad som Genius 3 hos booking
Avalon Hotel, Miami: 3600kr/natt hotels, 3616kr/natt booking
Scandic Berlin Potsdamer Platz: 1911kr/natt hotels, 1862kr/natt booking
Nu kanske jag såg samma pris som man får som inloggad som Rewards Gold hos hotels men oaktat det är det ju i princip samma pris som Genius 3 hos booking.
@Nayane Smith
Edit 2. Jämförde ytterligare ett hotell, denna gång med Genius 3-rabatt och VIP-access.
Hotel Europa, München (std dubbelrum 2 pers, 23-27/1, inkl frukost, avbokningsbart tom 23/1 18.00)
booking 1624kr/natt inloggad som Genius 3
hotels 1986kr/natt (jag ej Rewards Silver/Gold där frukost ev ingår och då blir priset detsamma).
Ngn som uppnått Rewards Silver/Gold som kan jämföra Hotel Europa med samma villkor?