CoooC
Medlem
Hur hittar du rabattkoder nu för tiden? Förr var det bara att googla, men nu hittar jag nästan aldrig några.
Det var längesen jag reste och bokade nu men vill minnas att man preCovid kunde hitta rabattkod på 2-3 minuters googlande.
Hur hittar du rabattkoder nu för tiden? Förr var det bara att googla, men nu hittar jag nästan aldrig några.
Upplever detsamma, hotell som tidigare bokats på Kreta (2st) via hotels.com finns numer enbart på booking.com (av de två siterna alltså).Upplever att hotell utbudet på hotel.com är avsevärt mindre än tex booking mfl.
Senaste sökningarna på Bornholm i agusti blev avsevärt fler på booking än hotels.com
Samma resultat på Rugen senare i höst.
Expedia som är moderbolag till hotels.com tar som standard 18% i provision medan booking tar som standard 15%Upplever att hotell utbudet på hotel.com är avsevärt mindre än tex booking mfl.
Senaste sökningarna på Bornholm i agusti blev avsevärt fler på booking än hotels.com
Samma resultat på Rugen senare i höst.
Jag har, när jag inte bokat direkt med hotellet, alltid bokat via booking och har Genius 3 i deras program. Har aldrig varit ngt strul och det är tydligt vad som ingår (både när man bokar och i bekräftelsen).
Har dock börjat fundera på hotels då de erbjuder bonusnätter.
1. Finns det ngn som haft både Genius 3 hos booking och Rewards Gold hos hotels som kan uttala sig om det är ngn skillnad i pris.
2. Är majoriteten av hotellen Rewards-boenden, dvs boenden där man får tillgodoräkna sig samt lösa in bonusnätter?
3a. Är majoriteten av hotellen VIP-access-hotell?
3b. Är det vanligt att man uppgraderas?
Om ngn har Rewards Gold och kan ge mig ett pris på ett hotell/rum ett visst datum kan jag jämföra med Genius 3 hos booking.
Får exakt samma pris 1986kr/natt på Hotel Europa, är gold.Jag har, när jag inte bokat direkt med hotellet, alltid bokat via booking och har Genius 3 i deras program. Har aldrig varit ngt strul och det är tydligt vad som ingår (både när man bokar och i bekräftelsen).
Har dock börjat fundera på hotels då de erbjuder bonusnätter.
1. Finns det ngn som haft både Genius 3 hos booking och Rewards Gold hos hotels som kan uttala sig om det är ngn skillnad i pris.
2. Är majoriteten av hotellen Rewards-boenden, dvs boenden där man får tillgodoräkna sig samt lösa in bonusnätter?
Om ngn har Rewards Gold och kan ge mig ett pris på ett hotell/rum ett visst datum kan jag jämföra med Genius 3 hos booking.
Edit. nu är jag varken Rewards Gold eller inloggad på hotels men jämförde 2 hotell samma datum med samma villkor. Inloggad som Genius 3 hos booking
Avalon Hotel, Miami: 3600kr/natt hotels, 3616kr/natt booking
Scandic Berlin Potsdamer Platz: 1911kr/natt hotels, 1862kr/natt booking
Nu kanske jag såg samma pris som man får som inloggad som Rewards Gold hos hotels men oaktat det är det ju i princip samma pris som Genius 3 hos booking.
@Nayane Smith
Edit 2. Jämförde ytterligare ett hotell, denna gång med Genius 3-rabatt och VIP-access.
Hotel Europa, München (std dubbelrum 2 pers, 23-27/1, inkl frukost, avbokningsbart tom 23/1 18.00)
booking 1624kr/natt inloggad som Genius 3
hotels 1986kr/natt (jag ej Rewards Silver/Gold där frukost ev ingår och då blir priset detsamma).
Ngn som uppnått Rewards Silver/Gold som kan jämföra Hotel Europa med samma villkor?
2. Det som krävs för att kunna lösa in sin bonusnatt är att hotellet tillåter betalning i förskott via hotels.com plattform. Enligt min erfarenhet är det den absoluta majoriteten som gör det, även om det finns undantag.1. Finns det ngn som haft både Genius 3 hos booking och Rewards Gold hos hotels som kan uttala sig om det är ngn skillnad i pris.