Senaste nytt

Vilken hotellbokningssajt väljer ni?

Gustav J

Ny medlem
Jag tycker den fria natten eller 10% rabatt som den egentligen motsvarar ger mer värde än EB-poängen. Tänker lite enkelt som så att bokar jag hotell för 10 000kr får jag 1000kr tillbaka via hotels. Kör även med Refunder som väl ger 3%? cashback när man samlar nätter så då har man ju ytterligare 300kr. Bokar man via SAS istället så får man ju 2000EB poäng. För min del så tycker jag det är alldeles för dyrt att betala 1300kr för 2000EB poäng. Nu är det ju sällan några super Avis deals som fanns tidigare då man kunde få sina 10k poäng för 600kr men i vilket fall tycker jag ändå det är för mycket och ser därför inte värdet i att boka via SAS. Har även många gånger varit så att även om det är via hotels.com på SAS sida så har priserna där varit dyrare än på vanliga hotels.com

Jag bokade hotel för drygt 27 000 kr villet skulle generera drygt 11 000 eurobonus poäng om jag boka vis hotelsbysas.com, bokar jag direkt via hotels.com kan jag använda en rabattkupong på 10 % dvs drygt 2700 kr. Hur värderar jag vad som är mest värt?
 
Jag bokade hotel för drygt 27 000 kr villet skulle generera drygt 11 000 eurobonus poäng om jag boka vis hotelsbysas.com, bokar jag direkt via hotels.com kan jag använda en rabattkupong på 10 % dvs drygt 2700 kr. Hur värderar jag vad som är mest värt?
Jag skulle säga att 11000 Eurobonuspoäng för 2700 SEK är mycket dyrt, men om det är din arbetsgivare som betalar kalaset så why not?
http://www.businessclass.se/forum/threads/värde-av-eurobonus.32409/
http://www.businessclass.se/forum/threads/värdering-av-eurobonuspoäng-köpa.91038/
http://www.businessclass.se/forum/t...-att-betala-i-kronor-för-eurobonuspoäng.5893/
 

Brandten

Medlem
Det beror väl lite på hur kommande bokningar ser ut. Är du på en längre resa i ett land där rummen är betydligt billigare blir snittet inte så högt för bonus-natten.
Fast då är å andra sidan inte poängintjäningen speciellt bra till SAS/Hotels.com heller.

Jag kör Radisson på deras egna och allt annat* på Hotels.com då vi bor på många hotell som inte har något program, eller att vi bor för sällan för att det ska löna sig att boka direkt hos hotellet. Jag kanske har tänkt fel men låt säga att Elite behöver 10 nätter för att nå status, och man vet att man kommer bo 8 nätter, så är det bättre att kreditera dessa till Hotels.com istället för Elite då jag ändå inte når status. Korrekt?

*
När Scandic (och andra) kör bra kampanjer så bokar jag direkt hos hotellet.
 

jerixon

Medlem
Jag bokar endast direkt med bolagen.
Dels för bonus och dels för att jag reser så mkt att jag tjänar in högsta status i flera olika kedjor per år.
Brukar fokusera på en eller två kedjor privat och ett par olika i tjänsten :)
Förmåner så som tidig incheck, sen utcheckning, gratis frukost, lounge osv är nyckeln när du reser riktigt mkt (100 nätter plus per år)
Utan dessa perks vore mitt liv rätt mkt mer konplicerar att få ihop!
 

Mr.cake

Medlem
Hotels.com när jag försöker hitta hotel på lite mer udda platser. Annars är det de stora kedjorna som gäller och bokar direkt via de, radisson, mariotte m.m.
 
Toppen