Senaste nytt

Vilken hotellbokningssajt väljer ni?

Mr Basic

Medlem
Jag kör i princip uteslutande booking.com (sedan jämför jag alltid med hotellets priser/villkor). Reser för lite/billigt för att vara värt status (enligt mig alltså).
Kör vidare med booking tills det skiter sig men har iaf för mig funkat klockrent 10+ år.
Bokar alltid avbokningsbart och betala på plats.
 

Ping

Medlem
Kör numera främst via hotellkedjornas egna hemsida även om det är något dyrare - brukar bli rätt antal pers, förmåner, samla poäng.


Vid mindre hotel i rangordning:
2. Agoda - Har tidigare bokat via denna sida. Fungerat utan problem länge och har oftast bäst pris även om det bara är några få tior.
3. Hotels - Stör mig otroligt mycket att refunder funkar sporadiskt och rabattkupongerna aldrig fungerar hos större kedjor. Så jag halvbojkottar denna sida.
4. Booking - Ska faktiskt börja jämföra pris på denna sida då de ger miles till LH.
5. Hotelets egna hemsida - Vågar inte riktigt lita på mindre hotell så kör hellre via 3e part vid mindre hotell.
 

Resetokig

Medlem
...

Vid mindre hotel i rangordning:
2. Agoda - Har tidigare bokat via denna sida. Fungerat utan problem länge och har oftast bäst pris även om det bara är några få tior.
...

Glömde Agoda, bra input! Agoda har vi upplevt fungerar väldigt bra i Asien, bättre utbud och priser än många andra sajter.
 
Brukar söka via Booking.com (10% cashback hos WizzAir) och Hotels.com (finns nästan alltid 10% rabattkupong) och sedan jämför jag priser hos Hotelscombined.com och väljer billigaste alternativet.
 

coclol

Medlem
1.Hotellkedjan direkt där jag har hög status, för att få mer poäng och rätt förmåner
2.Hotels.com (uteslutande) för deras lojalitetsystem

Har ju "fuskat" lite i hotellbranschen och såväl booking/hotels partnervillkor gör det väldigt vanskligt för hotellet att erbjuda andra/lägre priser i andra kanaler.
 

jumbooze

Medlem
Kör hotellkedjan med status i första hand via cashback sida då man kan köra price match BRG om möjligt

Annars lyxhotell via Virtuoso eller liknande för perks

Om inte kedjehotell så kör jag Expedia via cashback sidor och med Expedia Rewards för att sedan boka med Expedia poängen på VIP hotell för att få dubbla värdet på poängen ( Guld med Expedia )

Om jag har prismatch på Hotels.com så bokar jag där men nu har jag tappat guld hos dem så jag bränner nu mina ”gratisnätter” där
 
Jag kör Hotels.com. Har stor spridning på orter och länder vilket gör det helt omöjligt att kunna välja samma kedja varje gång. Har dock funderat på om jag ska boka hotels.com via SAS istället för att få eurobonuspoäng istället för var tionde natt gratis men tycker nog att en fri natt är värd mer. Vad tycker ni?

Jag tycker den fria natten eller 10% rabatt som den egentligen motsvarar ger mer värde än EB-poängen. Tänker lite enkelt som så att bokar jag hotell för 10 000kr får jag 1000kr tillbaka via hotels. Kör även med Refunder som väl ger 3%? cashback när man samlar nätter så då har man ju ytterligare 300kr. Bokar man via SAS istället så får man ju 2000EB poäng. För min del så tycker jag det är alldeles för dyrt att betala 1300kr för 2000EB poäng. Nu är det ju sällan några super Avis deals som fanns tidigare då man kunde få sina 10k poäng för 600kr men i vilket fall tycker jag ändå det är för mycket och ser därför inte värdet i att boka via SAS. Har även många gånger varit så att även om det är via hotels.com på SAS sida så har priserna där varit dyrare än på vanliga hotels.com
 

henrik l

Medlem
Jag försöker i möjligaste mån undvika den typen av hotellbokningstjänster. Utan bokar direkt på hotellens egna kanaler.

Har man fått status på hotellkedjor Inser man de många fördelar som finns i detta kontra att boka via en mellanhand, tex tidig incheckning, sen utcheckning, gratis frukost, gratis mat, lounge eller en värdecheck, rumsuppgraderingar, bonuspoäng som ger mer än cash-back från ex hotels.com, gratis dricka i minibaren, garanterat rum på hotellet, hur sent man än bokar, status match mot andra program, boka boenden vid kampanjer osv osv.

För egen del bör jag reser inom norden bor jag allt som oftast på Nordic Choice (guld och i år ev Platinum). Utöver detta har jag två ”back-up” program som jag använder en del internationellt Radisson (guld) och Best Western (Diamond). Bor jag sedan ute i bergsbygder och på landsbygden när jag reser privat ja då händer att jag bokar via Hotels eller Booking.

+1 på den. Det gäller väl samma tre regler som för vilket frequent flyer program som man väljer: resemönster, resemönster och resemönster. Eftersom jag kommer upp i ca 50 nätter per år med Marriott/SPG, så rasslar alla de ovan nämnda fördelarna in. Förlängd utcheckning till kl 16, samt att man i vissa fall kan kan sitta i loungen ytterligare en eller två timmar är fördelar som är värda en hel del. Annars har jag i vissa fall använt booking.com
 

Morgan

Medlem
Virtuoso genom Classictravel.com, när jag ska tömma sparkontot, i praktiken är det dock Scandic.se för att njuta av Värnamo eller Borås som är min vardag :)
 
Toppen