Senaste nytt

Vilken hotellbokningssajt väljer ni?

Frisk78

Medlem
Oftast använder jag mig av Hotels.com (10% rabatt) eller hotellens hemsidor. Det har hänt att jag bokat med sawadee.com när jag åker till Thailand.
Det bolag jag aldrig skulle boka med är booking.com då dem har haft flertalet hackningar av deras databas och kortuppgifter blivit stulna. (googla booking.com hacked)
 

henrik l

Medlem
Ok, jag ändrar frågeställningen. Ni som reser i tjänsten och som inte är egenföretagare och som själva får boka på valfri sajt, varför bokar ni inte via Rocketmiles?

Har gjort det några gånger då jag har hittat bra deals, men som du säger är det inte alltid så fördelaktiga priser. Men eftersom jag kvalar in till Platinum med knapp marginal hos Marriott/SPG, så vill jag inte ödsla nätter:)
 
Jag kör Booking.com.
Jag har ingen status för utom på Scandic, så det är det bästa tycker jag.
Kollar alltid priser på andra sidor och ibland hittar jag billigare som Booking matchar.
Kollar även hotellens egna sidor men oftast är dom dyrare och har sämre villkor så då blir det booking.com
 

Mimer

Medlem
Har rest mycket i England där tycker jag booking är överlägsna när det kommer till utbud och pris, i synnerhet i mindre engelska städer.

Annars blir det mest hotel på grund av samma anledning som många andra, 10%.

Av princip avstår jag trivago då jag är så förbannat less på deras tv-reklam.
 
Toppen