Senaste nytt

Vilken hotellbokningssajt väljer ni?

Jag bokar i första hand direkt med kedjorna jag har status hos (Accor, Hilton) för egen del, finns inte dessa hotell så blir det Hotels.com.

Hotels.com har en stor fördel om man, som jag, ofta hjälper familj och vänner (som själva reser för lite för att bry sig om status eller bonus) med resebokningar då man får bonusnätter baserat på alla rummen i bokningen, till och med om man inte själv är med.
 

Stefan_

Ny medlem
Jag brukar först söka via booking.com . Tycker om deras sida men de är dåliga på kick-back. Bokningar gör jag oftast via hotels.com MEN jag går dit via refunder.se för lite extra cash kick-back. Många bäckar små :)
 

Gilli

Ny medlem
Jag bokar alltid direkt med hotellet. Jag vet att dessa tredjepartkanaler oftast är billigare men villkoren är också oftast sämre när det kommer till bl.a. av- och ombokningar. Är man en lojal gäst som håller sig till en eller några hotellkedjor så kan man dessutom ta del av medlemsförmåner i mån av matcheckar, uppgraderingar och välkomstgåvor. Jag får även massa poäng till frinätter och presentkort :)
 

MJA

Medlem
Hotels.com via Refunder. Tycker att Hotels app är väldigt smidig att boka genom när man är på resande fot. Har Silverstatus vilket genererar i lite fördelar som tex ”VIP-access” på många hotell. När jag inte varit nöjd med en vistelse, som tex när poolen varit avstängd eller att man inte upplyst om ett bygge intill hotellet har de kompenserat med 2000:- att använda vid en framtida bokning.
Sen följer jag bonusprogrammen på Scandic och Nordic Choice här i Sverige.
 

Arv

Medlem
Har använt LHW där det gått (även om mindre utbud men oftast väldigt bra hotell). Började med att jag fick ett provapå år och har utvärderat nyttan att fortsätta betala för medlemskapet mot kickbacken till ett nollsummespel.
Däremot tycker jag att kundservicen är bland de bästa jag upplevt. Prismatch mot konstiga hemsidor, aldrig något problem. Courtesy uppgradering av rum nästan varje gång, säger man heller inte nej till. :D
 

HenrikAI

Medlem
Tidigare ofta Hotels.com eller Booking.com, men nu nästan alltid via hotellets egen sajt (även som statuslös) såvida prisskillnaden inte är jättestor. Förlorar kanske lite på att inte kunna utnyttja Hotels.com "var 10:e natt gratis" men har fått för mig att jag fått lite icke-monetär avkastning istället.

Exempel: Jag var med familjen i New York i en vecka tillsammans med en annan familj. Bodde på samma hotell. Vi bokade direkt hos hotellet, de via Hotels.com. Vi betalade i princip lika mycket (+/- 100 kr) och vi fick likadana rum - vårt var dock högt upp med utsikt mot stan, deras längre ner med utsikt mot en bakgård. Kan ju ha varit slump förstås, men jag vill tro att våra olika bokningsmetoder påverkade vilka rum vi fick.
 
Toppen