mha321
Medlem
Fler gäster som tröttnar på dålig service och helt enkelt stannar hemma istället för att resa?Jag undrar hur klimatet sparas av att någon kommer in och bäddar sängen och tömmer papperskorgen?
Fler gäster som tröttnar på dålig service och helt enkelt stannar hemma istället för att resa?Jag undrar hur klimatet sparas av att någon kommer in och bäddar sängen och tömmer papperskorgen?
Folk som kör fritt fall på rumsdörrar som saknar broms. Speciellt på morgonen.
Samma sak med toalettlock som inte är mjukstängande. Borde inte alla hotell investerat i sådana till sina troner? Eller har inte kunderna klagat i någon större omfattning?
Idén är väl att byte av sängkläder och handdukar genererar tvätt som i sin tur belastar miljön etc. Naturligtvis är det mest en förevändning att spara pengar.Jag undrar hur klimatet sparas av att någon kommer in och bäddar sängen och tömmer papperskorgen?
Sängkläder byts ju knappast varje dag om man stannar typ 4 nätterIdén är väl att byte av sängkläder och handdukar genererar tvätt som i sin tur belastar miljön etc. Naturligtvis är det mest en förevändning att spara pengar.
Det beror lite på hotell/hotellkedja.Sängkläder byts ju knappast varje dag om man stannar typ 4 nätter
Oklart hur det är med handdukar!
Hålla helt med men folk förstår tyvärr inte att de stör utan kanske i bästa fall reagerar att "oj då, värst vad den slog igen" och så fortsätter de så ändå under sin vistelse. Sen kanske svårt att belasta gästerna ändå, hotellet bör se till att dörren stängs normalt.Folk som kör fritt fall på rumsdörrar som saknar broms. Speciellt på morgonen.
Samma sak med toalettlock som inte är mjukstängande. Borde inte alla hotell investerat i sådana till sina troner? Eller har inte kunderna klagat i någon större omfattning?
På Nordic Choice heter det att de inte sparar pengarna utan "doneras till vår klimatfond", Dvs till en intern kassa. Vad pengarna används till där framgår inte men när jag ser den formuleringen undrar jag alltid om pengarna används för att förbättra klimatet på en personalfest...