Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

JNH

Medlem
Folk som kör fritt fall på rumsdörrar som saknar broms. Speciellt på morgonen.
Samma sak med toalettlock som inte är mjukstängande. Borde inte alla hotell investerat i sådana till sina troner? Eller har inte kunderna klagat i någon större omfattning?
 

igelkotten

Medlem
Tror aldrig jag ens tänkt tanken att klaga på att jag hört granngästernas toalettlock slamra, så jag vågar gissa på att de flesta inte klagar på det ;)

Folk som kör fritt fall på rumsdörrar som saknar broms. Speciellt på morgonen.
Samma sak med toalettlock som inte är mjukstängande. Borde inte alla hotell investerat i sådana till sina troner? Eller har inte kunderna klagat i någon större omfattning?
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Micce1980

Medlem
Folk som kör fritt fall på rumsdörrar som saknar broms. Speciellt på morgonen.
Samma sak med toalettlock som inte är mjukstängande. Borde inte alla hotell investerat i sådana till sina troner? Eller har inte kunderna klagat i någon större omfattning?
Hålla helt med men folk förstår tyvärr inte att de stör utan kanske i bästa fall reagerar att "oj då, värst vad den slog igen" och så fortsätter de så ändå under sin vistelse. Sen kanske svårt att belasta gästerna ändå, hotellet bör se till att dörren stängs normalt.

Toasitsen stör kanske mycket sällan andra gäster på hotellet, att de skulle höra sitsen slås ner men det är ändå trevligare att den stängs mjukt och ens rumspartner slipper höra det med. Smyger ibland upp om natten och lyser upp men telefon enkel smartklocka, då kan det vara lite svårt att orientera sig och bättre att kunna peta till den mjukstängande sitsen och nej jag lämnar inte den uppe efter mig, kommer aldrig hända :)

Mitt största störningsmoment är avsaknad av vettig mörkläggning. Ibland kunde de med enkla metoder sluppit att mycket ljus strömmat in som exempelvis att gardinen varit två cm bredare :) Sen att ett av två kort till dörren inte fungerar :)
 

Ziplock

Medlem
På Nordic Choice heter det att de inte sparar pengarna utan "doneras till vår klimatfond", Dvs till en intern kassa. Vad pengarna används till där framgår inte men när jag ser den formuleringen undrar jag alltid om pengarna används för att förbättra klimatet på en personalfest...

Det är väl en omskrivning för att pengarna går till att tanka Stordalens privatjet?
 

LarsCph

Medlem
Under frukosten på hotellet tidigare idag. Ganska många är fortfarande jätte försiktiga i Manila och går med munskydd även utomhus – oavsett att presidenten gjorde en executive order 28 Oktober som betyder att det efter den datum är frivilligt överallt med bara få undantag. Men det är ju bra tycker jag, eftersom jag då inte behöver det och andra som känner det er rätt kan. Så till frukosten var det personen med munskydd ved buffet:en som tar upp en av frukostbullarna med handen, inte med tången som finns bredvid, för att känna på den med handen – för så att tänkte att den är nog bra och lägga bullan tillbaka bland de andra bullar. Yiks och då känner man sig plötslig sugen efter en omelett och inte frukustbulla!
 
Toppen