Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

jonten

Medlem
Golvvärme kostar slant... Då kan man göra så här... Clarion Collection Hotel Temperance
 

Attachments

  • PXL_20230117_185644632.jpg
    PXL_20230117_185644632.jpg
    {memory} MB · Visningar: 162

fcx

Medlem
Städpatrullen har besökt mitt hotellrum under dagen med följande utfall:

Sängen bäddad: Nej
Handdukar bytta: Nej
Nytt toapapper: Nej
Kaffe/te påfyllt: Nej
Glas/muggar utbytta: Nej
Papperskorgen tömd: Ja
Tagit ut nyckelkortet ut strömbrytaren, vilket gör rummet strömlöst, vilket även stänger av kylskåpet på rummet: Ja
 
Här kommer en till, i hotellens miljötänk finns nu bara stora pumpflaskor i med schampoo och duschtvål i duschen, men sen när man skall tvätta händerna efter att ha gjort ettan eller tvåan finns bara en hård tvål i papper. vilket betyder att man måste gå in i duschen igen som troligen har blött golv, pga avstängd golvvärme eller ta av pappret för att tvätta sig med hårdtvålen, som då går i spillo då iaf inte jag lägger en använd hårdtvål i necessären. får inte detta att gå ihop och blir lika irriterad varje gång.
 

Rickard_O

Medlem
Här kommer en till, i hotellens miljötänk finns nu bara stora pumpflaskor i med schampoo och duschtvål i duschen, men sen när man skall tvätta händerna efter att ha gjort ettan eller tvåan finns bara en hård tvål i papper. vilket betyder att man måste gå in i duschen igen som troligen har blött golv, pga avstängd golvvärme eller ta av pappret för att tvätta sig med hårdtvålen, som då går i spillo då iaf inte jag lägger en använd hårdtvål i necessären. får inte detta att gå ihop och blir lika irriterad varje gång.
Vet inte om alla hotell gör det, men vet att "hårdtvålar" på vissa ställen återvinns.
Man skalar av det yttre lagret och gör sen nya tvålar av resterna.
 
Toppen