Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Säkert nämnts men ”kvinnor och män i karriären” som måste FaceTima med sin familj på högsta volym utan lurar har förstört många frukostar. Troligtvis för att signalera vilka”fantastiska” föräldrar de är. Kommer att tappa det en vacker dag…
Gör som jag, bli en del av samtalet, är oftast riktigt roligt. Kanske föreslå att barnet kan få en läsk till frukost? Eller godis som mellanmål!

Ja det var också det jag tyckte, men många verkar gilla det ohygieniska med tanke på reaktionerna ovan.......
Jag kanske har gjort fel hela livet, men efter jag använt toapapper brukar jag inte sätta tillbaka det på rullen...

Om dina hygieniska krav är sådana att du inte vill använda en toapapperrulle som överhuvudtaget varit i samma rum som en annan människa, så undrar jag lite försiktigt hur du klarar av att bo på hotell överhuvudtaget?

Ja vill man torka sig i arslet med någon annans skit så.

Tråkigt dock att inte rövduschen har slagit igenom i västvärlden mer, det kan dock delvis förklaras över att det är kallvatten som är kallt.
Tror du att dom tar upp använt papper och rullar upp det på rullen igen ? Jag hoppas att vi missförstår dig, du kan väl inte mena att man skall sätta dit en ny rulle för varje ny kund ? Hur gör du på restuaranger ???

Jag tänkte ta på mig att försöka förstå vad som menas.

Jag vet att det för väldigt många år sedan hade gjorts en undersökning av hygienen på toalettrullar. Säkert 20 år sedan.
Det man lyfte fram där var att först tar man en bit papper, som man sedan använder och därefter tar man mer papper och använder samma hand som utfört torkandet.

Pappret är varken bakteriedödande eller ogenomträngligt för bakterier vilket innebär att bakterier spreds vidare till toalettrullen.

Jag arbetade på ett företag som bl a utförde lokalvård på den tiden och den här undersökningen diskuterades då.

Jag kan inte påminna mig om att det föranledde några ändringar i vårt arbetssätt, men jag bytte jobb strax efter så jag hängde kanske inte med i alla detaljer då.

Låter ändå som att ifall man tar ett lager/varv av papper av rullen mellan gäster så blir frågan så gott som onödig.

Vissa hotell, typ Premier Inn i UK har inte rullar utan toapappret är lösa ark som dras ut en och en från en låda. Motivationen för denna lösning är säkerligen mer kostnadsbaserad än hygienbaserad dock.

• Gilla
Reactions: hco
Toppen