Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

011430121

Medlem
Westin Lake Las Vegas - check in er fra klokken 16. Vi ankommer 17.30 og ved check-in får jeg at vide at mit værelse (Premium Lake View) ikke er rengjort endnu og de ikke ved hvornår det er klart. Ikke så godt efter at have kørt det meste af dagen og en 10-årig med som har set frem imod at få skiftet tøj og komme i pool'en. Jeg spørger efter et alternativt værelse til vores eget er klart, det gør man ikke så det kan jeg ikke få. Nej de kan ikke sige om værelset er klar klokken 18, 19, 20 eller senere. Jeg bliver ærlig talt lidt irriteret, og siger at det er jeg virkelig ikke tilfreds med og jeg har betalt for at have værelset fra klokken 16. Receptionisten trykker lidt på computeren igen - "oh, I just found that your room is ready now sir"... Suk... At værelset ikke er klar 1,5 time efter tidligste check-in går mig på nerverne og at man efter at have presset lidt får et værelset alligevel er synd for de som bare tager de første ord for pålydende. Jeg siger tak og jeg sætter pris på at hun løste det, hvilket ikke blev kommenteret yderligere men jeg får nøgler.

Derefter da vi kommer op på værelset virker keycards naturligvis ikke så jeg må retur og få dem kodet korrekt. Bemandingen i receptionen virkede generelt ligeglad og ikke videre service minded. Ikke nogen videre god check-in oplevelse, men vi nåede da ind og datteren en enkelt tur i vand-rutschebanen inden den lukkede klokken 18. Jeg nåede ikke at få en øl i pool-baren for den lukkede så også klokken 18.

Det virker til at de også her har problemer med at skaffe nok medarbejdere.
Jag är helt enig med dig
 

Jönsson

Medlem
Att glas och koppar på rummet inte diskas i maskin, utan att de istället sköljs snabbt av städerskan som sedan torkar glaset med en handduk.
Riktigt äckligt.

Börjar numera att kolla alla glasen och ringer därefter receptionen och ber om rena glas
Minns ett hotell i London (inga namn nämnda men stort, anrikt och vitkalkat i Mayfair) under slutet av 80-talet där jag satt på sängen och såg på tv medan städerskan först rengjorde hela toaletten med en trasa som hon slutligen torkade glasen på handfatet med. Har aldrig använt tandborstglas på hotellrummet sedan dess.
 

palmen

Moderator
Japp, men det slutar inte vara äckligt. Folk beter sig som om de är hemma med smulor och skit i smöret.

På hotell tar man smör eller vad man nu ska ha, sätter det på tallriken, sen går man och sätter sig och fixar sin macka. Vissa hotell har ju fattat och har portionsförpackat smör. Då helt plötsligt går det bra att sätta sig och göra sin macka.
Det förutsätter ju dock att det finns bestick åt gästerna. Vilket för mig nu i helgen saknats både igår och idag. Ska jag då bre mackan med fingrarna?

Att det inte finns tillräckligt med personal som plockar undan disk från borden och onekligen inte har tid att diska/fylla på så att de som äter sent får en ok frukost är inte heller något som är ok.
 

trekker

Medlem
Eftersom jag spenderat en vecka på svenskt hotell med mestadels svenska gäster finns det mycket att påpeka. Kanske borde en allmän vett och etikett kurs behövas för att få använda frukostbuffén? Det verkar som att Covid och restriktioner gjort noll för att gemene man skall ta hänsyn.

Nu värsta exemplet, medelålders svensk man, munnen full med mat och tuggar med öppen mun medans han plockar i buffén med huvudet rakt ovanför varenda tallrik och bytta.
 

Hachans

Medlem
Det förutsätter ju dock att det finns bestick åt gästerna. Vilket för mig nu i helgen saknats både igår och idag. Ska jag då bre mackan med fingrarna?

Att det inte finns tillräckligt med personal som plockar undan disk från borden och onekligen inte har tid att diska/fylla på så att de som äter sent får en ok frukost är inte heller något som är ok.

Men det är uselt. Men jag menar det måste ju vara undantag. Hur vill de att man annars äter flingor eller ägg?

Håller helt med dig. Så många frukostar som det hänt att man dräller in lite sent men ändå långt innan stängning så får man plocka smulorna på faten. Man har tur om det finns juice kvar liksom.


Irriterar mig på om det inte finns riktigt smör utan bara någon slags så kallad lättprodukt.

Håller med. Föredrar Bregott men smör går också alldeles utmärkt. Speciellt i Frankrike på färsk baguette… mums!
 
Vagt OT men är nyfiken om det som hände mig inatt hänt någon annan.

Hotell i Odense. Mitt i natten vaknar jag av att rumstelefonen ringer. Min bristfälliga danska till trots fångar jag upp att någon är sjuk och några symtom räknas upp. Jag säger stopp kan vi ta det på engelska. Hon börjar om på engelska, gäst på hotellet sjuk etc men jag fattar fortfarande inte vad hon vill mig. Nyvaken och borta tänker jag, kanske tror hon att det bor en läkare i mitt rum. Jag frågar om jag ska komma ner till receptionen. Då inser hon att hon ringt fel, ber om ursäkt och lägger på.

Fånigt många minuter senare inser jag vari misstaget bestått: jag bor i rum 112.

Har nån annan av er fått larmsamtal när ni bott i rum 112/911/motsv?
 

SK989

Medlem
Jag stör mig på hotell som vill att man ska säga till om man önskar ha städning av rummet - vissa hotell kräver att man säger till varje dag under vistelsen t.o.m. Om man inte säger till, ibland måste det ske före ett visst klockslag dessutom, blir det heller ingen städning... Det där började under coronan och var då förståeligt. Att ha det så idag är bara ren snålhet från hotellens sida.
 

palmen

Moderator
Jag stör mig på hotell som vill att man ska säga till om man önskar ha städning av rummet - vissa hotell kräver att man säger till varje dag under vistelsen t.o.m. Om man inte säger till, ibland måste det ske före ett visst klockslag dessutom, blir det heller ingen städning... Det där började under coronan och var då förståeligt. Att ha det så idag är bara ren snålhet från hotellens sida.
Jag är rätt nöjd över att inte behöva skrika "LATER" varje morgon :D
 
Toppen