Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Voyageur

Medlem
Personal som sitter och knappar i sina mobiler och/eller diskuterar privatliv, i tron om att gästen inte ser detta och samtidigt lider servicen.
 

Hall

Medlem
Mycket bra redan sagt men mycket ljud från ventilationen får mig att bli vansinnig. En hotellnatt jag inte glömmer var i Quebec city i en av de bättre rummen på den högsta våningen med loungetillgång. Där, precis ovanför på taket, så hade de placerat hela ventilationen med kyltorn och allt. Inga gummidämpare så en varm dag som det hade varit så skälvde allt i rummet från ventilationen som gick på högtryck. Tog mig 1 minut innan jag ringde ner och undrade varför de hyrde ut detta rum. Visade sig givetvis att jag hade fått hotellets sista rum och det enda de kunde erbjuda var hörselproppar... På morgonkvisten så stämde jag möte med hotellchefen och mötet gjorde nog ett visst intryck eftersom jag fick en trerumssvit med öppen brasa och fri bar resten av veckan.
 

Figge

Medlem
Affärshotell där enda möjligheten att stryka sin skjorta är att gå till receptionen och få karta och kompass och sedan irra runt i diverse kulverts för att till sist hamna i ett strykrum som nog var fräsht på 70-talet med en trasig strykbräda och ett 59:- ÖoB strykjärn utan ånga och ingen sprutflaska. Jag HATAR att dyka upp på ett affärsmöte i en skjorta som ser ut som om jag sovit i den den senaste veckan..... Senaste bottennappet, Radisson Blu Hotell Norge i Bergen.
 

maswan

Medlem
  1. Betalinternet eller internet med massa spärrade portar och grejer som man måste arbeta hårt för att komma runt så man kan arbeta och inte bara surfa
  2. Oljud när man ska sova
  3. Starka dofter (när det bara är rum för rökare kvar, eller stinker mögel från badrummet (hej då Rica Holberg, vi ses inte igen!))
  4. Dålig temperaturkontroll, för min del oftast i formen "för varmt i rummet" även kännt som "det är ju bara vår och inte fulla 30+ ute, så ACn är inte påslagen för säsongen än", sova bra gör jag i intervallet 15-20 grader
  5. Avsaknad av eluttag där man behöver dem
  6. Dusch som jag inte kan stå rak under och duscha
  7. Dålig mörkläggning, t ex gardiner som knappt möts i mitten eller TV/elektronik med kraftiga LEDar
 

HCW

Medlem
Affärshotell där enda möjligheten att stryka sin skjorta är att gå till receptionen och få karta och kompass och sedan irra runt i diverse kulverts för att till sist hamna i ett strykrum som nog var fräsht på 70-talet med en trasig strykbräda och ett 59:- ÖoB strykjärn utan ånga och ingen sprutflaska. Jag HATAR att dyka upp på ett affärsmöte i en skjorta som ser ut som om jag sovit i den den senaste veckan..... Senaste bottennappet, Radisson Blu Hotell Norge i Bergen.

Lite OT men det är ju helt sinnes i Italien där det är förbjudet att tillhandahålla strykjärn på grund av (inbillad gissar jag) brandrisk. Har till och med blivit hotad med "fire police" om jag skulle bli påkommen med ett resestrykjärn. Min erfarenhet är att de flesta ställen utanför storstäder dessutom respekterar förbudet så man får ha rund budget för pressing service.
 

MMMC

Medlem
Lite OT men det är ju helt sinnes i Italien där det är förbjudet att tillhandahålla strykjärn på grund av (inbillad gissar jag) brandrisk. Har till och med blivit hotad med "fire police" om jag skulle bli påkommen med ett resestrykjärn. Min erfarenhet är att de flesta ställen utanför storstäder dessutom respekterar förbudet så man får ha rund budget för pressing service.
Is there an iron in our room?
 

Dr.D

Medlem
Affärshotell med avsaknad av:
1) Strykjärn på rummet
2) Skohorn
3) Kam

Blir sur bara jag tänker på hur sällan dessa tre saker uppfylls.

Utöver blir jag helt galen när hela badrumsgolvet blir blött när man duschar, vilket leder till att man får gå runt i skor när man ska borsta tänderna senare... dessa har man dessutom tryck på så att knogarna blöder pga avsaknad av skohorn. (Dessutom sabbar man skinnsulorna i vattnet...)

Som om inte det vore nog håller jag med om i princip varje kommentar som gjorts på de 14 föregående sidorna.
 

Trox

Medlem
Hårt bäddade sängar.
För många, och för stora, kuddar i sängen.
Inget strykjärn på rummet.
För få eluttag.
Nyckelkort som slutar fungera.
Inget kaffe på rummet.
Ljud från korridor.
För små tv-skärmar.
Personal som knackar och ska störa i tid och otid.
Personal som ej talar engelska.
Bullrig AC.
WiFi endast i lobbyn.
Dåligt gym.
Enkelsängar.
 
Toppen