Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

AndersSt

Medlem
Jag har egentligen bara ett absolut krav, ordentligt tryck i duschen!

Vore kul med en tråd om dråpliga situationer som uppstått på hotell man bott på, jag har själv en hel massa på lager...
Men det kanske redan finns en sådan tråd?
 

Henrik_B

Medlem
Mera i-landsproblem. Jag brukar ofta notera varma vattenflaskor på nattduksbordet som man får byta ut mot kalla i minibaren.

Och nu kommer det stora:

Musikspelare med dockningstation anpassad för iphone 4 och nedåt:mad:!
 

FrontX

Medlem
Hotell som har ett överdrivet miljötänk. Jag kan visst köpa att hotell har ett visst miljötänk. Men ALLTING måste inte vara i återvunnet material, i trä och-/eller i miljösamma förpackningar. Man betalar ändå bra med pengar per natt, det minsta man kan begära är väl att man upplever det som ett hotell och inte som att man bor på en Svanenmärkt Återvinningscentral.
 

Jonas C

Medlem
Hotell som har ett överdrivet miljötänk. Jag kan visst köpa att hotell har ett visst miljötänk. Men ALLTING måste inte vara i återvunnet material, i trä och-/eller i miljösamma förpackningar. Man betalar ändå bra med pengar per natt, det minsta man kan begära är väl att man upplever det som ett hotell och inte som att man bor på en Svanenmärkt Återvinningscentral.
Det värsta jag har råkat ut för var häromveckan där man kunde säga upp sig från all housekeeping i utbyte mot 1000 Club Carlson poäng, €3 i miljödonation eller 10% rabatt i restaurangen. En riktigt usel deal då det enbart gällde för vistelser längre än två nätter.
 

fcx

Medlem
Det värsta jag har råkat ut för var häromveckan där man kunde säga upp sig från all housekeeping i utbyte mot 1000 Club Carlson poäng, €3 i miljödonation eller 10% rabatt i restaurangen. En riktigt usel deal då det enbart gällde för vistelser längre än två nätter.

Hmm, jag brukar avstå housekeeping om jag bara bor två nätter (bädda sängen lärde man sig ju i det militära ändå), men har aldrig förväntat mig någon kompensation.
 
  • Gilla
Reactions: Pho

nota bene

Medlem
Hmm, jag brukar avstå housekeeping om jag bara bor två nätter (bädda sängen lärde man sig ju i det militära ändå), men har aldrig förväntat mig någon kompensation.
Men då får du väl inte minibaren påfylld?

Jag brukar oftast ta house keeping, och det mest irriterande jag vet är att inte få handdukar bytta... Jag brukar ofta gymma eller springa varje dag, samt att duscha på morgonen. Det innebär att jag duschar minst 2 ggr per dag, och behöver ca 2 handdukar per dag (eftersom den andra är våt). På många hotell får man bara en handduk per dag!
 

Thornado

Medlem
Det värsta jag har råkat ut för var häromveckan där man kunde säga upp sig från all housekeeping i utbyte mot 1000 Club Carlson poäng, €3 i miljödonation eller 10% rabatt i restaurangen. En riktigt usel deal då det enbart gällde för vistelser längre än två nätter.

Så länge det är frivilligt så ser jag det inte som ett problem, utan en möjlighet att få några extra poäng. Har inte sett detta på Club Carlson-hotell, men har bott på minst två SPG-hotell där de har haft möjligheten att "Make A Green Choice". För varje dag som man avstår från städning så får man antingen 250 SPG-poäng eller 5 USD att spendera i lobbykaféet (tror det var dessa belopp).
Om enda möjligheten på hotellet där du bodde var att säga bort all housekeeping under hela vistelsen så håller jag dock med om att det är ett ganska dumt upplägg (bor man där en vecka så lär man ju vilja ha städning nån gång under vistelsen, och om "belöningen" försvinner om man begär det en gång så försvinner ju incitamentet att avsäga städning andra dagar också...)

Hmm, jag brukar avstå housekeeping om jag bara bor två nätter (bädda sängen lärde man sig ju i det militära ändå), men har aldrig förväntat mig någon kompensation.

Ganska ofta finns det ju två sängar på rummet, så då kan man sova i nybäddad säng varje natt även utan att bädda själv.
(Tyvärr så gjorde jag aldrig militärtjänstgöring, så jag har aldrig fått lära mig perfekt bäddningsteknik.)
 
Toppen