Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

telelina

Medlem
Igår fick jag uppleva följande på Scandic:
Det var kallt på rummet eftersom de stängt av värmen för säsongen. Sov med kläderna på. Alltså om det nu inte är sommar i maj då kanske man inte ska stänga av värmen. Sedan var det slut på duschkräm i behållaren. När jag kom till rummet fick jag stå o försöka öppna dörren ca 8ggr. De har ändrat så att man inte kan äta restaurangmat i baren längre och i "shoppen" fanns det knappt något kvar. Det var en av mina sämsta stays på det hotellet. Inte katastrof men kylan var jobbig.
 

Agö

Medlem
Igår fick jag uppleva följande på Scandic:
Det var kallt på rummet eftersom de stängt av värmen för säsongen. Sov med kläderna på. Alltså om det nu inte är sommar i maj då kanske man inte ska stänga av värmen. Sedan var det slut på duschkräm i behållaren. När jag kom till rummet fick jag stå o försöka öppna dörren ca 8ggr. De har ändrat så att man inte kan äta restaurangmat i baren längre och i "shoppen" fanns det knappt något kvar. Det var en av mina sämsta stays på det hotellet. Inte katastrof men kylan var jobbig.
Vilket Scandic talar vi om?
 

Pho

Medlem
Det används ofta på fel sätt i dagens talspråk.

Erik Wellander ger exempelvis i sin klassiska pamflett Tilltalsordet Ni (1935) en mer fullödig beskrivning av förhållandena mellan användningen av ni.
Fast språk är ju i ständig utveckling, så en pamflett från 1935 behöver ju inte direkt spegla användningen i dagens språk...
 

Siljevm

Medlem
Lukt! Illa lukt är något av det värsta.

Det ska vara Rent, min standar.

Ohyfsat Personal.

Lampa vid sängen, och el uttag. Dra en sladd om hotellets är gammalt.

Funderar på tråd om störande gäster. Vad faaan är det med folk som ska smöra 10 mackor i buffén . Alltså inte vid bordet. men I, precis bredvid smöret....
 

Dr. Miles

Expert
Avsaknad toalettborste är också något som irriterar mig.
Jag vill städa toaletten efter mig om jag har fått dålig mage.

Det märkliga är, ju högre hotellkategori det blir desto högre risk att det saknar toalettborste...
 
  • Gilla
Reactions: erc

jumbooze

Medlem
Avsaknad toalettborste är också något som irriterar mig.
Jag vill städa toaletten efter mig om jag har fått dålig mage.

Det märkliga är, ju högre hotellkategori det blir desto högre risk att det saknar toalettborste...
Har sett detta, om duschen räcker så spolar jag rent med den annars så trycker man på serviceknappen på telefonen. "Shit hit the wc", please clean...
Laduzi ma?
 
Toppen