Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Jonas C

Medlem
Hmm, jag brukar avstå housekeeping om jag bara bor två nätter (bädda sängen lärde man sig ju i det militära ändå), men har aldrig förväntat mig någon kompensation.
I mitt fall rörde det sig om 4 nätter i 38-gradig hetta, så då vill man nog ha lakanen bytta. Men hade poängkompensationen varit högre kanske man hade kunnat stå ut :p
 

Thornado

Medlem
I mitt fall rörde det sig om 4 nätter i 38-gradig hetta, så då vill man nog ha lakanen bytta. Men hade poängkompensationen varit högre kanske man hade kunnat stå ut :p

Om hotellet verkligen ska spara "miljön" (dvs sina egna pengar) här så ska de ju förstås erbjuda poäng för att man inte ska använda ACn. :)
Undrar hur många poäng man skulle behöva för att gå med på det.....
 

Valley

Medlem
När man måste torka av borden själv. För att en lat bartender inte orkar ta tag i saken.
När man idkar bäbissim i polen.
När man serverar vin ur plastglas.

Och jag kan inte ens acceptera detta i semestertider på Post Hotel.
Hela hotellet är ett dagis utan styrning
 

I95_ges

Medlem
Hårt bäddade sängar.
För många, och för stora, kuddar i sängen.
Inget strykjärn på rummet.
För få eluttag.
Nyckelkort som slutar fungera.
Inget kaffe på rummet.
Ljud från korridor.
För små tv-skärmar.
Personal som knackar och ska störa i tid och otid.
Personal som ej talar engelska.
Bullrig AC.
WiFi endast i lobbyn.
Dåligt gym.
Enkelsängar.
@Trox jag trodde du skulle ha fingerfärdig städpersonal på din lista :)
 

FrontX

Medlem
Kan också störa mig på gäster som gör och hittar på sina egna förmåner bara för att de råkar bo mycket och har en viss nivå på ett kort.
Jag bor också mkt. Men skulle aldrig få för mig att "ta för mig" bara för att så råkar vara fallet. Så länge det inte står i några villkor och medlemsförmåner så finns det inte. Sen, visst kan ju hotellen göra undantag för sina stammis stammisar. Men generellt får man faktiskt acceptera att hela hotellet inte är ens eget bara för att man är Platinum, Topfloor, Diamond eller whatever. "Jag är ju XXX så det är väl okej". En sådan enkel sak som att respektera frukosttiderna, hotellen har ju frukosttider av en anledning. Det är då inte okej, tycker jag att kliva in, eller öppna en stängd dörr till frukostmatsalen och börja förese sig med frukost. Har du bråttom, be om en tidig frukost. Jag är flitig kund på ICA, och har Ica-kort, inte knackar jag på 15 min innan öppning och "bara" ska handla lite. Det är lite samma sak.
 

troligt

Medlem
Nu kommer alla ta mig som superkräsen, men så får det vara i så fall :)

- Dåligt WIFI/Internet.
- Ta betalt för WIFI/Internet.
- Extremt dyra frukostar, alternativt extremt bristfälliga frukostar.
- Avsaknad av dusch eller storlek av dusch så man får fobi.
- Duschmunstycke som är fastinstallerat - dvs. så man inte kan duscha av sig helt på ett bra sätt, samt dusch med dålig fart i.
- Glasdörr/panorama fönster i badrummet.
- Avsaknad av sätt att temperera rummet.
- Dåligt städat.
- Dåligt isolerat.
 

DHXSTHLM

Medlem
Om jag tolkar frågan rätt, vad som går en på nerverna på hotellet, är mitt svar, något som till min förvåning inte många har tagit upp!

1. Icke fungerande magnetkort.
Man kommer fram sent, checkar in, får kortet, blippar på dörren eller stoppar in den i facket. O ingenting. Man står där o juckar med kortet, raseriutbrotten kommer med 3 sekunds intervaller i omgångar. till slut ger man upp och går ner till receptionen igen. Det man får är en ursäkt och nytt magnetkort. Ibland fungerar inte det nya kortet heller.

2. Xross bokningar.
Jag har både gått in i ett rum där det var någon i (resulterade i att jag blev uppgraderad till sviten), och har blivit "ingått". Hände senast i Zimbabwe i somras. Jag hade somnat, hörde hur det knastrade i dörren och plötsligt stod där en hel familj (2 vuxna + 2 barn med rullväskor) i rummet som är minst sagt också förvånad. Jag utbrister "excuse me" och som tur var var den familjen eskorterad av personal från hotellet. Osäker på om de blev uppgraderad. Vi blev inte det som följd av händelsen iaf. Nu när jag reflekterar tillbaks var det egentligen en ganska rolig händelse.

=)
 

olo

Medlem
Det värsta är att många hotell försöker slå till på flashiga restauranger. Så där står jag i hissen upp tilll rummet efter löprundan. Trött som ett djur och luktar rejält med svett tillsammans med partygänget som har laddat för utgång och skall äta mat på hotellet där jag försöker bo.
Om jag går till hotellgymmet behöver jag nästan"klä upp" mig på väg tillbaka till rummet, för att slippa kommentarer i hissen. Det tröttar ut mig i längden.
Xross bokningar.
Undviks i Sverige igenom att inte bo på Scandic. De verkar ha det som en företagspolicy.
Icke fungerande magnetkort
Lika irriterande varje gång. Känner helt igen mig. Varför funkar det alltid sämre, ju senare jag kommer..?
 
Toppen